waarom houden mensen een vis als huisdier?

welk nut heeft dat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je honger mevrKAT? :-)

Antwoorden (20)

Vissen zijn hele mooie dieren. Ze hebben weinig aanspraak en evrzorging nodig. En mensen denken dat het makkelijke dieren zijn om te houden. Om een paar redenen te noemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo'n aquarium met visjes staat volgens velen leuk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja klopt, staat hartstikke leuk in de kamer
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jammer alleen dat zoveel vissen moeten lijden door het feit dat ze sierlijk zijn.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
nee hoor, echt niet
Super ontspannend op naar te kijken en ze hebben relatief weing aandacht nodig in vergelijking met honden en katten bv.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij hebben gekozen voor vissen omdat mijn vriendin astma heeft en allergisch is voor elk diertje met een vacht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een aquarium is een leven schilderij. verveeld nooit om naar te kijken. wil je hem mooi houden, dan heeft het wel onderhoud nodig. het schijnt zelfs rustgevend te zijn als je er elke dag een half uur voor zit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt+1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cool, dat doe ik vaak
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ kan uren voor mn aquarium zitten...
Het geeft mensen rust,en ontspanning.
In het verleden zag je ze heel veel in tandarts praktijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het beweegt, dus het leeft.
Mensen voelen zich hierdoor niet alleen.
Bovendien heb je weinig werk van vissen en zijn ze heel goedkoop in onderhoud.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het leeft, het beweegt, het heeft mooie kleuren, het geeft geen poep op straat, het hoeft niet uitgelaten te worden en het heeft weinig verzorging/onderhoud.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het begint vaak voor het gemak, relatief weinig onderhoud, leuk om naar te kijken, vernielen niks in huis (zolang de kom niet breekt).
Is natuurlijk bij sommige uitgegroeid tot een zeer serieuze hobby die veel meer tijd en geld kost dan de gemiddelde kat of cavia
amigo
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een kom? Vissen houd je in een aquarium, waar ze voldoende ruimte hebben. Verder hebben ze de voor hen juiste temperatuur nodig, verlichting, plantjes voor zuurstof e.d. Ze in een kom houden is mishandeling :-(
amigo
13 jaar geleden
sorry hoor, lees maar kom/aquarium
ik ben ook niet voor een kom maar heel veel mensen hebben er toch één.
Ze bieden perspectief in zware tijden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eën vis heeft inderdaad niet veel nut. Meerdere lijkt me wel, mooi en zeer rustgevend. Relatief weinig verzorging,
en je hoeft de vissen niet uit te laten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik persoonlijk vind het geweldig mooie dieren.
Er zijn onwijs veel soorten ( en maten). en ze hebben niet al te veel zorg nodig. Ze komen ze naar je toe als je ze op een vaste tijd voert enzo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ontspanning!!!
ze stralen rust uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb een vijver in mijn tuin, en een aquarium in de huiskamer. Ik kan uren naar m'n visjes kijken, Ik zit in de zomer vaak bij de vijver weg te dromen. Het geluid van kletterend water, de zon die erop schijnt, de rustige sierlijke bewegingen van de vissen, dat is heel rustgevend.

Datzelfde geldt voor het aquarium. Er is altijd zo veel om naar te kijken: hoe ze bewegen, dat er weer kleintjes geboren zijn en hoe die langzaamaan opgroeien. Ook de planten zijn belangrijk, en de inrichting.

Een aquarium maak je iedere week schoon, je vervangt dan een kwart van het water, maakt de bodem schoon, houdt de plantjes bij. Heerlijk ontspannend om daar mee bezig te zijn.

Vroeger voerde ik ze altijd eind van de middag samen met mijn zeer drukke zoontje, dan zaten we er een hele tijd naar te kijken, dat gaf hem erg veel rust. Andere dieren hadden we ook niet, want hij heeft astma. Dat is nog een reden om vissen te houden.

Gisteren ontdekte mijn kleinzoon van 6 maanden de visjes, en hij vond ze geweldig, hij heeft er zeker een half uur naar gekeken, en probeerde ze door het glas heen te pakken. De geschiedenis herhaalt zich :-)

De visjes kennen me ook: als ik bij de vijver kom dan komen ze naar me toe zwemmen voor eten en als ik een vinger tegen het glas van het aquarium houd dan komen ze daar allemaal heen zwemmen. Als iemand anders dat doet doen ze dat niet, dus ze weten zelfs wie ik ben :-D

En nee, het is ook niet zielig voor de vissen, mits je ze goed verzorgt. De vissen die je in Nederland koopt voor vijver/aquarium zijn in gevangenschap geboren en weten niet beter. In de natuur zouden ze niet overleven als je ze daar nu vrij zou laten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het heeft niet veel verzorging nodig handig voor mensen die oud zijn en niet met hun hond kunnen gaan wandellen of voor hun kat goed zorgen.. Daarvoor bied een vis een oplossing
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat vissen heel mooie dieren zijn ze geven je rust en ze zijn er in veel verschillende kleuren
je kan er inderdaad niet veel mee doen maar ze zijn voor de kunst en de rust
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1 vis.. tja dat is misschien begonnen met willem duys vroeger.maar een mooi aquarium is een pracht om te zien.en voor de chinees brengen vissen harmonie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat niet veel rondloopd
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
....omdat een geit of een schaap (horen ook tot de categorie huisdieren) lastiger binnen te houden zijn.....