waarom eet konijn niet meer?

Ik heb nu twee konijnen een tijdje uit elkaar omdat ze geen baby's mogen krijgen. Nu eet het mannetje niets meer. Behalve in de ren daar eet hij het hele gras op. Met het vrouwtje gaat het prima! Hoe kan dit?

Weet jij het antwoord?

/2500

Durf ik zo niet te zeggen. Het beste is om even de dierenarts te bellen: een konijn dat niet meer wil eten voorspelt vaak niet veel goeds. Als een konijn te lang (24u) niks eet houdt het lichaampje er al snel mee op.

Hoi hoi misschien is het mannetje eenzaam of zijn z'n tanden te lang even langs de arts voor de zekerheid kan geen kwaad

Is je konijn nog wel alert en actief? Als hij behalve een beetje gras echt niets meer eet zou ik zeer zeker de dierenarts bellen. Het darmstelsel van een konijn moet altijd bezig blijven, als ze niet meer eten komt het stil te liggen en dan is het weer moeilijk aan de gang te krijgen. Vaak lukt dit helemaal niet meer en sterft het konijn. Dit kan vrij snel gaan. Met andere woorden, een konijn dat niet meer eet is een spoedgeval, dierenarts bellen dus!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100