waarom eet konijn niet meer?

Ik heb nu twee konijnen een tijdje uit elkaar omdat ze geen baby's mogen krijgen. Nu eet het mannetje niets meer. Behalve in de ren daar eet hij het hele gras op. Met het vrouwtje gaat het prima! Hoe kan dit?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waarschijnlijk stress, verdriet om zijn vrouwtje dat hij mist. Laat het mannetje castreren of het vrouwtje steriliseren en zet ze weer samen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Goed plan van crea, en bij een ram is dit zo gepiept. http://www.dierenkliniekwilhelminapark.nl/dierinfo/konijn/castratie.html
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ze zijn nu ong 11 weken
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zet ze nog even bij elkaar voordat je een afspraak bij de dierenarts maakt, dat kan nu nog. Kijk dan even of dat helpt:
http://www.konijnen.nl/ziekten/steril_castr.htm

Antwoorden (3)

Durf ik zo niet te zeggen. Het beste is om even de dierenarts te bellen: een konijn dat niet meer wil eten voorspelt vaak niet veel goeds. Als een konijn te lang (24u) niks eet houdt het lichaampje er al snel mee op.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoi hoi misschien is het mannetje eenzaam of zijn z'n tanden te lang even langs de arts voor de zekerheid kan geen kwaad
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Is je konijn nog wel alert en actief? Als hij behalve een beetje gras echt niets meer eet zou ik zeer zeker de dierenarts bellen. Het darmstelsel van een konijn moet altijd bezig blijven, als ze niet meer eten komt het stil te liggen en dan is het weer moeilijk aan de gang te krijgen. Vaak lukt dit helemaal niet meer en sterft het konijn. Dit kan vrij snel gaan. Met andere woorden, een konijn dat niet meer eet is een spoedgeval, dierenarts bellen dus!