Wat kan ik doen tegen vechtende ratten?

Ik heb 2 ratten. -Vrouwtjes-Zusjes- ze vechten vaak. ik heb een "drukke" en een "rustige" rat. de drukke valt de rustige vaak aan. ze piepen ook vaak. maar nu heeft de drukke de rustige in haar nek gebeten en heeft ze daar een wondje dat heeft gebloed?? ik heb geen 2de kooi en die mag ik ook niet... ik kan ze dus niet uit elkaar halen? betekend dit dat ik 1tje moet verkopen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ratten zijn altijd verschillend. Maar omdat je geen 2e kooi mag wordt het wel een beetje moeilijk om dit op te lossen. Je zou aan een dierenarts een "relaxmiddeltje" kunnen vragen. Dit heb ik een keer voor mijn kat gekregen. Die was namelijk ook gemeen tegen mijn andere kat. Dit heeft enorm geholpen en nu zijn ze dikke vriendjes. Succes!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een dier altijd aan de dope houden is geen oplossing voor het dier maar voor de eigenaar. Je zal ze moeten scheiden als ze blijven vechten. Als je geen 2e kooi mag dan zal je helaas er eentje naar een ander huisje moeten herplaatsen..

Het beste antwoord

Kijk eens of er een vereniging is voor mensen die als hobby ratten houden en fokken. Zij hebben misschien goeie tips of kunnen je helpen een van de ratjes te herplaatsen.
Ik zou hier zeker niet te lang mee wachten. Tot die tijd kun je proberen een wandje o.i.d. in de kooi te plaatsen zodat ze elkaar niets meer kunnen doen.
Probeer ook afleiding te verzinnen voor ze: meer voer plaatsen of klim toestelletjes en natuurlijk ook vlucht mogelijkheden.