hoe verwijder ik groen alg uit mijn aquarium?

Ik heb een stomme fout gemaakt waardoor er nu groen alg op het raam zit van het aquarium. Ik woon op een kamer en heb 2 ramen aan elke kant 1 dus het aquarium van zonlicht te houden kan ik alleen doen door de rolluik dicht te houden als de zon naar binnen schijnt, dit gaat me goed af. tot laatst ik paar dagen weg geweest ben en per ongeluk het rolluik heb open laten staan. Nu zijn de ramen groen! Hoe kan ik dit het beste doen door een middeltje oid?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Alg op het glas kun je verwijderen met een (oud) plastic bankpasje. Daarmee schraap je de alg zo weg. Je hebt ook van die ruitenwissertjes met een magneet aan de buitenkant van de bak. Maar als daar een zandkorreltje tussen komt, maak je al snel krassen. Het schijnt ook goed te gaan met een pluk filterwatten. Maar dat moet je maar net in huis hebben.

Een andere diervriendelijke oplossing en erg grappig om naar te kijken zijn speciale visjes voor jouw probleem. Ze heten algen eters en zijn er voor koud water aquaria maar ook voor de tropische varianten. Deze erg grappig uitziende vissen leven van algen en houden je bak helder en algengroei vrij. Je hebt ze in veel soorten, maten en kleuren. Informeer goed bij de dierenspeciaalzaak welke soort algen eter jij het beste kunt kopen in combinatie met jouw huidige vissensoort(-en). Voortaan kun je dus gewoon je gordijnen open laten ;-)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100