mijn vrouwtjes guppie haar zwarte stip is weg, en inplaats daarvan zie ik nu kleinere stipjes. komen de jonge guppie snel?

ik heb nu 3 week guppen waarvan 2 vrouwtjes met grote zwarte stip onder op het lijf, ik neem aan zwanger, nu vanmorgen weer gekeken en de stippen waren weg. maar als ik goed kijk zie ik kleinere stipjes, komen de kleine guppen nu snel of zijn mijn vrouwtjes ziek.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
7.4K

Het beste antwoord

Uw Guppy-vrouwtjes zijn niet ziek, de kleine Guppy's gaan geboren worden, de donkere drachtigheidsvlek, samen met de dikke buik die je eerst bij de vrouwtjes zag is bedoeld om de mannetjes aan te trekken (de zwarte stip of drachtigheidsvlek is een verzameling van pigment, in een bijzonder dunne huid van het buikgedeelte), zodoende maakte het vrouwtje een krachtige indruk op het mannetje.
De zwarte stipjes die je nu ziet zijn de oogjes van de ongeboren Gupjes, als je goed kijkt zie je ze van plaats veranderen, dat draait en dat keert, klaar om geboren te worden. Hou de moeder-Gup goed in het oog, ze is kannibalistisch en zeer snel in het opeten van haar eigen jongen.
Succes.

Toegevoegd na 22 uur:
De zwarte vlek in de rode cirkel is de drachtigheidsvlek.
Z512099
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedank voor de reactie,
Vanmorgen goed geschrokken maar ben blij dat ze niet ziek zijn.
Ik zal ze goed in de gaten houden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
WAAR staat in jouw lange link dat de zwarte vlekken bewegend zijn en de ogen zijn van de kleintjes?
Z512099
10 jaar geleden
@Pelle, bron is toegevoegd.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, ik zei niet voor niets dat het een lange link was (ik bedoelde bron) maar citeer nu eens waar je dat van die vlekken en ogen uithaalt?
Z512099
10 jaar geleden
Dit citaat staat in het begin van 2de bron:Door de buikwand heen zijn eitjes en later de oogjes (zwarte puntjes) van de jongen te zien.
Ik had het slechts over 1 vlek : de drachtigheidsvlek en over zwarte puntjes (de ogen), ik ga een foto plaatsen...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ok, ik had de tweede bron niet gezien, alleen de eerste. Ik kan mij weinig voorstellen van het feit dat die zwarte puntjes de OGEN zijn van de kleintjes. De eitjes snap ik wel ja.
Z512099
10 jaar geleden
Als zo'n Gupje geboren wordt is dat een compleet visje, het staat dan al veel verder in zijn ontwikkeling dan een larfje van een eierleggende vissoort. Die oogjes zijn er dus al voor het uit de buik van de moeder komt.
De Guppy is een wonderlijke vis.