Als jouw konijn uit het niets een nestje begint te bouwen of haren uit de borst begint te plukken, dan kan het zijn dat jouw konijn schijnzwanger is. Het konijn kan door de hormonen enigszins agressief gedrag vertonen. Een schijnzwangerschap duurt meestal een paar dagen. Na de schijnzwangerschap van uw konijn is uw konijn weer helemaal de oude. Wanneer uw konijn gedurende langere tijd symptomen van schijnzwangerschap vertoont of de symptomen langere tijd aanhouden, dan kan het zijn dat er iets mis is met de hormoonhuishouding. Bij twijfel moet u altijd uw dierenarts waarschuwen, want misschien is het nodig dat uw konijn gesteriliseerd moet worden.

Toegevoegd na 1 minuut:
Alleen een dierenarts kan zien of een konijn zwanger is via echografie.
Het is heel moeilijk om te weten of je konijn zwanger is of niet. Je ziet nagenoeg niets aan haar. Wel heeft ze een onverzadigbare honger. Altijd opzoek naar eten. De draagtijd van een konijn is 28 tot 32 dagen, afhankelijk van de grootte van je konijn.
Rustig afwachten, meer kan je niet doen.
Z512099
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maar hoe zie ik dan of mijn konijn zwanger is?