Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag een cavia mierikswortel en suikerbiet eten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zie bron die ik heb toegevoegd, je via deze link meteen naar de groente lijst. Op deze site kun je van alles vinden over cavia´s. De site zelf is -voor mij- wel erg onoverzichtelijk door de té grote hoeveelheid informatie... Bronnen:
- http://www.degrotecavia.nl/groenvoer.html#groenvoer

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Volgens iemand op het forum in onderstaande link mag mierikswortel. Ik vraag me alleen wel af of ze het lekker vinden.
En volgens de tweede link mag suikerbiet ook, maar kleine stukjes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beide mag je in theorie wel geven aan je cavia echter ZEER met mate en met kleine hoeveelheden.
Veel caafjes zullen Mierikswortel te scherp/bitter vinden smaken en het niet eten. Teveel Mierikswortel kan net als bij mensen problemen aan het het maagdarmkanaal en/of de urinewegen geven.
Suikerbiet bevat, zoals de naam al zegt, veel suikers. Cavia kunnen hier ziek van worden en/of snel overgewicht krijgen. Ook kan het voor veel gasvorming zorgen in de darmen met de nodige problemen tot gevolg.

Beter kan je deze twee vermijden en kiezen voor veiligere groenten/fruit zoals andijvie, spruitjes, witlof, paprika etc.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding