Als je allergisch bent voor kattenharen, welke kat kun je dan het beste nemen?

Maar je wilt ontzettend graag een kat!

Toegevoegd na 1 uur:
Zou een lapjeskat kunnen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

Volgens mij een Blauwe Rus. Ik heb er een en die levert honderd keer minder haaruitval dan de Brits Korthaar van mijn dochter.
Het is alleen een heel aparte kat qua karakter, geen kat voor iedereen. Beetje eenkennig maar zéér trouw. Gaat niet graag naar buiten en is geen 'miauwert'.
Staat ook bekend als een kat die weinig allergieën opwekt.
Plaatje bij antwoord
Ivana
10 jaar geleden
Ivana
10 jaar geleden
Dat vinden ze heerlijk. Ze hebben een vacht die eruit ziet als van een zeehondje. Als de zon erop valt lijkt de vacht van zilver.
Voor eigen mensen zijn Blauwe Russen heel aanhankelijk. Ze houden niet van herrie en veel lawaai, maar als je zacht met ze omspringt zijn ze heel dicht bij je en zeer aanhankelijk.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Blauwe_Rus Een lapjeskat heeft een vacht die net als alle huis/tuin en keukenkatten veel haar verliest. Een lapjeskat is niet te vergelijken met een Blauwe Rus.

Andere antwoorden (2)

Omdat problemen worden veroorzaakt door de met allergeen beladen huidschilfers, is een hypoallergene kat niet mogelijk. Als je een kat neemt die weinig of geen vacht heeft, kun je er toch allergisch voor zijn. Allergiespecialisten beweren dat katten met weinig of geen vacht kunnen je niet helpen. Sommige fokkers van katten als de naakte Sfinx of de lichtbehaarde Cornish en Devon Rex beweren het tegendeel.
fremar
10 jaar geleden
fremar
10 jaar geleden
http://www.petfinder.com/cats/living-with-your-cat/cats-for-allergy-sufferers/
Mijn man is ook allergisch voor katten, maar sinds dat wij een witte kruising siamees /europese korthaar hebben, heeft hij geen last meer.
Allergie wordt veroorzaakt door huidschilfers en niet door haren, dus een zo goed als "naakte" kat maakt dan ook niets uit.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ivana
10 jaar geleden
Niet helemaal waar. Haren kunnen ook voor allergische reacties zorgen.