Hoe kan ik een warm plekje in een koude garage creëren?

Ik woon op een boerderij, en ik heb een hond(je), dat hondje mag niet binnen, ze ligt altijd in een koude garage. Ik zou graag willen weten hoe ik een lekker warm plekje voor haar kan maken? Ik wil liever niet met kacheltjes omdat ze meestal alleen in de garage is, en dat dan te gevaarlijk zou zijn. Vooral in de winter, lijkt het me koud voor haar. Ik weet wel dat ze een dikke vacht heeft en zo, maar toch.
Please, help me.

Toegevoegd na 22 uur:
het hondje is de hele dag buiten!! hij is bijna nooit alleen, maar als hij dan alleen is, vinden jullie het dan heel gek als ik heb dan ook een lekker plekje wil geven!!! ze gaat overal mee naartoe, naar het land, in de trekker, overal. en ze vind het super! dus ze is helemaal niet alleen, ze mag in de garage (die aan het woonhuis vast zit) liggen en na 10 uur gaat ze in de schuur, daar is ze dan alleen tot 's ochtens een uur of 7!!!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Chris, buitenhonden kunnen prima in de schuur. Ik vind zelf de opties om een hokje in de schuur/garage te maken al voor je hond veel uitmaakt, omdat ze dan een eigen plek heeft om zich af te zonderen.

Het beste antwoord

Onze hond zocht een plekje in het hooi of stro; dus een mand met hooi of stro (en een plek om te poepen) is voldoende.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oké dus een hoopje stro of hooi zou al lekker zijn. hij ligt ook vaak in een tuinstoel, dus zou het een idee zijn om daar wat stro in te leggen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een hokje maakt in de schuur kan je hond kiezen. Als die liever in de tuinstoel blijft liggen (ik zou daar geen stro op doen), dan weet je dat hij/zij het in ieder geval niet te koud heeft in de schuur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is wat ik zocht!! :D

Andere antwoorden (7)

Misschien is een bench een idee, waar je dan een deken overheen legt (dus over de bench, dat hij afgedekt is) en in de bench een vetbed en/of lekkere kussentjes/dekentjes. Een deken over de bech is vaak ook rustgevend voor een hond, dat ia ook een voordeel. Met een bech heeft ze ook lekker haar eigen plekje (zoals wij hebben met onze slaapkamer) waar ze zich terug kan trekken en kan rusten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou zo'n hok in de garage kunnen bouwen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een bench met een deken is een goede oplossing. De warmte blijft dan onder de deken hangen en zo wordt het steeds warmer. Er zijn ook kacheltjes met een val beveiliging. Op het moment dat ie niet meer stevig op de grond staat gaat ie uit.
Mijn kat slaapt 's winters in de schuur (waar het 's winters vriest) in een simpel mandje met een dekentje/kussentje. Ook een hond redt zichzelf prima met alleen een wollige deken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee, een hond redt zich niet prima met een wollige deken alleen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom niet Pixie? Die vacht zit er niet voor niets.
Je zou een kruik onder een deken kunnen leggen.
Of, als het ook iets mag kosten, je kunt een verwarmingsmat aanschaffen, ik zag ze toevallig vanmorgen bij zooplus:

"Thermo Master Verwarmingsmat"
Praktische verwarmingsmat voor hond, kat en kleindieren - eenvoudigweg aandoen en meteen wordt de verwarmingsmat verhit tot 37°C of 27°C

http://www.zooplus.nl/shop/knaagdieren_kleinedieren/kooiuitrusting/knuffelbedjes/197660#more
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beetje onzin om te minnen, het is toch een antwoord op de vraag? Ik vind het wel een onnodige en milieuonvriendelijke oplossing.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik snap jouw punt niet zo, som. wat is er mis mee?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik bedoel dat ik een verwarmingsmat zelf niet zo'n goed idee vind omdat het extra stroom kost. Dat is milieuonvriendelijk. Ik vind het wel een goed antwoord van C4th omdat het een nieuw antwoord is op je vraag. Ik heb er zelfs op geplust.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oke, ik snap het! :D
Lekker electrisch dekentje, kabel goed wegwerken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Buitenkennels zijn in het koude seizoen altijd voorzien van stro. In de schuur is dit ook de beste oplossing tegen kou en vocht.
Neem een stevige niet te grote doos, waarin de hond languit kan liggen. Zorg dat de doos niet direct op de grond staat, maar op een pallet of zo iets, dan trekt vocht en kou niet op. Maak hier een ingang in (snij een deurgat uit) en vul de doos een gedeelte met stro. Oude wollen deken of andere lap erop en klaar is Kees.
Perfecte plek voor iedere hond die gewend is om buiten te zijn.
Ivana
12 jaar geleden
op een boerderij hebben jullie meestal van die pallets, bouw daar met hout een hondehok omheen,ook aan de voorkant dicht,en dan net genoeg opening dat hij naar binnen kan.
Leg binnen in een stuk vloerbedekking(liefs 2 lagen) leg daarop een hondenkussen,oud dekbed,of deken.
En als je hem echt wilt verwennen een schapenvacht(liefs echte,maar die kosten ongeveer 50 euro bij de ikea),je hebt ook nep,die zijn stuk goedkoper.
Schapenvachten zijn ook wel eens gratis te krijgen op marktplaats, 2dehandsnet,of speurders.nl, zijn dan meestal van oude mensen geweest.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als de schuur niet te groot is isoleren met tempexplaten [piepschuim] is niet zo duur of ander het hondenhok waar ze in slaapt met kranten onderin met een deken erop. en bij strenge vorts misschien toch binnen in de hal of bijkeuken