Sluierstaart goudvis ligt op de bodem wat moet ik doen?

Mijn goudvis ligt steeds op de bodem en hij reageert op bijna niks. Als hij zwemt, zwemt hij krom en sommige schubben zijn zwart. Ik vind het echt heel zielig, is hier nog wat aan te doen? ):

Toegevoegd na 4 minuten:
En als hij iets doet gaat hij naar het oppervlak om lucht te happen, terwijl de luchtpomp aan staat.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
5.7K

Het beste antwoord

Hier kun je niets meer aan doen,ik denk dat je goudvis niet lang meer zal leven.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat hij heeft weet ik niet,hoe is het nu met je goudvis,leeft hij nog?

Andere antwoorden (2)

Ik denk dat je in dit geval het best, het dier uit zijn lijden kan verlossen.

Daarna trachten erachter zien te komen, waardoor het gekomen is. Je geeft aan dat de filterpomp goed werkt. Zuurstofgebrek kan de oorzaak dus niet zijn.

Misschien verkeerde waterwaardes? Nitrietvergiftiging? No2 (wat vaak voorkomt) of No3. http://www.visaquarium.nl/a/Aquarium-waterwaardes Met een teststripje kan je eenvoudig controleren of je waterwaardes goed zijn. Binnen één minuut heb je dan de belangrijkste waardes van het aquariumwater, met snelle test kan je 5 verschillende waterwaarde testen, namelijk: No2 No3 gH kH pH - of neem een watermonster mee naar aquariumzaak, die testen vaak gratis de waterwaardes.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vaak is het een probleem van de zwemblaas, dan zit er te veel lucht in. Je kan proberen het beestje in een ondiepe bak met water te doen, zodat hij net kan zwemmen, en dan ieder uur een beetje water erbij doen. Maar dit werkt heel zelden. Ik hoop dat je beestje het volhoudt, de mijne is op wonderbaarlijke wijze genezen. Succes!