Lijdt mijn hond aan een dwangneurose?

Ik heb een Norfolk Terriër gecastreerde reu van 6 jaar, ontzettend lief beest. Alleen lijdt hij aan een aparte tick; aan hoekjes van meubels (vooral stoelen, banken en verhuisdozen) sabbelen en doen alsof hij ze aanvalt en dan weer een halfuur lang lopen sabbelen. Ook blaft hij naar elke fietser, scooter, auto, hardloper, kleine kinderen op driewielers en mensen met een rollator. Weet iemand wat dit is? Een typische adhd dwangneurose of heb ik gewoon een bijzonder geval?

Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Haha. Sorry voor m'n reactie maar dit lijkt mij een geval verveling en onvoldoende opvoeding.
Ik zeg, zoek een goede hondenschool in de buurt en begin opnieuw.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, vermoedelijk geen bijzonder geval, maar gewoon slecht opgevoed. http://www.startpunthonden.nl/hetras/118/norfolk-terrier.aspx

Het beste antwoord

Dergelijke 'tics' zie je regelmatig voorbij komen bij het TV programma van de Dog Whisperer (Cesar Millan)
Hij laat vaak zien dat dit uitingen van verveling zijn. Een hond heeft veel aandacht nodig en moet minstens 4x per dag uitgelaten worden, liefst met een lekker potje rennen erbij.

Bedenk zelf maar eens wat jij zou gaan doen wanneer jij het leven van je hond zou leiden. Bedenk ook dat een hond geen radio, TV of computer heeft om de tijd te doden.

Uitgelaten worden is het hoogtepunt van de dag. En een beetje laten merken dat jij (de hond, dus) de baas bent, dat is in een hondenleven een belangrijk streven. Dat uit zich dus in blaffen e.d.

De tip is dus om je hond veel uit te laten en daarnaast eventueel nog op hondencursus. Cesar liet honden die meer energie hadden dan hun baasjes kwijt konden wandelen ook wel eens op een lopende band lopen. Daar werden ze lekker moe van. Maar voor je dat gaat doen, dan zou ik zeker professioneel advies inwinnen !
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Top antwoord Ozewiezewoze +.

Andere antwoorden (1)

Je hebt een terrier en als er een hondenras heel veel beweging nodig heeft dan is het wel dit ras.
Je zult zien dat je hond dit snel afleert als je hem voldoende beweging gaat geven,maar dan ook echt beweging zoals minimaal 2 uur aan één stuk per dag met je hond naar buiten en laat hem maar rennen door een balletje te gooien en speurspelletjes doen.

Je kunt ook met je hond aan flybal doen,maar speuren en jagen vinden ze prachtig.
Zoek eens in google naar een vereniging die je hier les in kan geven
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ook een goed idee, plus.