Hoe laat ik onze hond aankomen?

Onze hond heeft schildklierkanker, en is daardoor sterk vermagerd. Ze heeft echter nog genoeg eetlust, alleen gaat dat wat lastiger door het gezwel. Nu plundert ze steeds alle vuilnisbakken in huis. Moet ze dan gewoon meer te eten krijgen, zodat ze minder snel vermagert? Of helpt dat niet?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kun je dat dier niet beter uit z'n lijden verlossen.

Antwoorden (4)

ik zou met deze vraag even naar je dierenarts gaan.
voor katten heb je hoog calorisch voer zoals hills ad en rc convalesence.
voor honden zal je dierenarts zeker iets gelijksoortigs hebben.

Toegevoegd na 32 minuten:
hou je hond overigens wel in de gaten.
het obsessieve eten is een gevolg van de schildklierkanker, en dus geen goed teken.
vermoedelijk werken alle organen nu overuren, en dat is zeer belastend voor je hond.
Rieneke1
14 jaar geleden
Je kunt hem het beste rauw vlees geven. Maar dan wel uitgebalanceerd. Zoals hart, niertjes, vuile pens, een hele kip (met bot en al) havermoutpap (niet te vaak).

Je kunt hierover veel vinden op: http://www.goeievraag.nl/antwoord/geven/49175

http://www.carnibest.nl/

Toegevoegd na 1 minuut:
Zoals je merkt, heb ik de verkeerde bron vermeldt.
Hieronder de goede.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien heb je wat aan de info op de hieronder genoemde site.
Het beste met je hond.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Naast alles wat hier wordt opgenoemd, kan je ook gekookte spaghetti of macaroni voeren. Daar mag gewoon vlees doorheen. Gehakt of zo.
Dit wordt ook gegeven aan honden die zwaar werk hebben verricht, zoals lange jachtdagen gemaakt.
Ivana