Is mijn kat blind? (zie uitleg)

Mijn poes (Vrouwtje dus) is 4 jaar, het is een cyperse kat, en is vaak buiten. Een tijdje geleden had ze ineens haar oog steeds dicht, we zijn toen naar de dierenarts gegaan en bleek dat ze een nagel of een doorn in haar oog heeft gekregen. Het was helemaal ontstoken en we hebben medicijnen gekregen. Het werd steeds erger en we werden toen door verwezen naar een dieren oogarts in amsterdam. Daar hebben we zalf gekregen. Nu zijn we al weer een paar weken verder en is haar oog helemaal wit, er zit dus een soort waas in haar oog. Nu vraag ik me dus heel erg af of ze blind is geworden.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ivana
10 jaar geleden
Ik denk het wel! Je kunt even terug naar je eigen DA, die er een testje op los zal laten en met een lampje waarschijnlijk in haar oog zal kijken om een reactie uit te lokken. De DA kan het direct zeggen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik denk dat het heel verstandig is om terug te gaan naar de specialist voor een nacontrole. Die zal goed kunnen beoordelen of je kat nog wat ziet en wat de verwachting is voor de toekomst.

Het beste antwoord

Dit klinkt niet goed. Ga terug naar de specialist of bespreek het met je dierenarts. Hoofdzaak is nu dat je kat geen pijn of ontstekingen heeft. Wanneer je kat pijn heeft en er niets meer aan het oog gedaan kan worden kan het zijn dat het oogje verwijderd moet worden... Laat goed onderzoeken of er niets anders aan de hand is. Het is belangrijk dat het andere oogje gezond blijft! Heel veel beterschap.