Werkt Suprelorin ook bij vogels en kippen?

Ik kom op dit onderwerp omdat ik net een vraag kreeg van een eigenaar uit Rotterdam, waar ik in het dierenziekenhuis werk op woensdag! Is er iemand die ervaring heeft met Suprolorin? Dit is een implantaat, dat bij honden, katten en fretten gebruikt wordt als alternatief op castratie. Ik ben aan het kijken of dit ook bij vogels - kippen werkt en hoe lang?

De castratie (operatie) is wel uitvoerbaar, maar niet zonder risico!

Mocht iemand ervaringen hebben met Supralorin bij hanen en het effect op het kraaien, hoor ik dat graag!

Peter Klaver, dierenarts Doornenburg - Bij Arnhem
Dierenziekenhuis Rotterdam
www.klaver4dieren.nl

Toegevoegd na 16 uur:
Inderdaad, het is SUPRELORIN,

Peter Klaver

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (1)

Desloreline, de werkzame stof in Suprelorin, is in Nederland niet toegelaten voor gebruik bij vogels. In de Verenigde Staten zijn er testen uitgevoerd met vogels, maar de resultaten daarvan zijn bij mijn weten nog niet bekend.