Is een goudvis in de dierenwinkel altijd mannelijk of vrouwelijk?

Omdat afgelopen weekeinde 1 van onze goudvissen dood is gegaan hebben we gisteren een nieuwe gekocht maar wat ik vergeten ben te vragen aan de verkoopster: is het een mannetje of een vrouwtje?

Van welk geslacht zijn de goudvissen in de dierenwinkel?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.9K

Antwoorden (1)

Goudvissen in de winkel kunnen mannelijk of vrouwelijk zijn.
Het is bij goudvissen moeilijk te zien welk geslacht ze hebben. De vrouwtjes kunnen een wat rondere en gevuldere buiklijn hebben. En de mannetjes kunnen in paringstijd kleine witte stipjes op de kieuwdeksels en soms ook borstvinnen hebben, ze zijn ook slanker dan de vrouwtjes. Bij de aankoop kun je mannetjes niet van vrouwtjes onderscheiden. Je merkt het wel aan het gedrag, als de mannetjes achter de vrouwtjes aanzitten...
Plaatje bij antwoord
Z512099