graden celcius?

20 tot 26°C met een voorkeur voor 24°C. Uitschieters tot 28°C worden ook wel verdragen.

duitse hardheidsgraden?

10 tot 25 °dgH maar ook vanaf 5 °dgH wordt nog goed verdragen.

5 tot 20 °dkH moet voldoen voor de carbonaathardheid, aangezien we bij platy's spreken over een pH van 7 tot 8.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Een watertemperatuur van ongeveer 25 °C
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je houd de Platy het beste op een temperatuur van 20 tot 25 graden. Het aquarium dient een minimum maat te hebben van ongeveer 150 liter en de pH waarde van het water is optimaal tussen zeven en acht. Platys houden niet van zuur water. De vis kan prima met andere vissen worden samengehouden, maar niet met roofvissen zoals cichliden.
Z512099