Vanaf het uit het ei kruipen verzorgen en handvoeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

vanuit het ei opvoeden is al gezegd, ze gaan je dan als moeder zien.
wat ook helpt als je het bedoeld met wilde eenden is ze gewoon elke dag op de zelfde tijd voeren, en ze steeds dichter bij je laten komen. tot dat ze uit je hand komen eten.
als ze dat toelaten kan je ze proberen te aaien in het begin schrikken ze er van maar dat gaat wel over.
ja en zo kan je ze gaan op pakken, het zal een mandje duren maar mij is het zo wel gelukt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met lekker vers brood, 2x per dag
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het eerste levende wezen dat ze zien als ze uit hun ei kruipen, zien ze als hun moeder. Dat is dus heel simpel.

Besef je echter meteen dat er een zware verantwoordelijkheid op je rust. Je blijft altijd hun moeder en dat betekent dat je ze ook moet leren vliegen.

Toevallig zag ik een paar maanden geleden een documentaire over een man die een wilde gans vanaf het ei had opgevoed en nu wilde die gans dus niet meer weg. Hij moest hem iedere dag uit gaan laten in de polder en dan over de weg gaan rennen, zodat dat beest ging vliegen. Dan vloog hij even naar de andere ganzen om daarna weer bij mama terug te komen. Bedenk dus heel goed wat je jezelf op de hals haalt.

Beter voer je wat wilde eenden, zoals hier boven staat. Na verloop van tijd gaan ze je wel vertrouwen. Het is wel niet echt hetzelfde als tam, maar beter dan iedere dag in de polder met je armen klapperend over de weg te moeten rennen ;)