Mijn konijn maakte vorige week een nestje, nu duwt ze de ganse tijd het zaagsel van haar hok voor de ingang. Wat wil dit zeggen?

Toegevoegd na 8 minuten:
Telkens als ik het zaagsel terug over haar hok verdeel, duwt ze alles binnen de 5 minuten weer voor de ingang van haar hok.

Weet jij het antwoord?

/2500

Een konijn maakt haar nest vlak voordat de jongen geboren worden. Als de jongen geboren zijn, dan verstopt de moeder de jongen door de ingang van het nest dicht te maken, 's avonds maakt ze het dan weer open om de jongen te voeden. Na het voeden verstopt ze de jongen weer. Ze heeft dus zeer waarschijnlijk gezinsuitbreiding gehad.

Laat je konijn vooral met rust, waarschijnlijk heeft ze jongen gehad. De reden dat ze zaagsel wegduwt is omdat ze de jongen verstopt en optijd voed. Niet onder het zaagsel kijken!, als de jongen naar mens ruiken zal je konijn ze uit het nest schoppen en er niet meer voor zorgen. Als je denkt: maar mijn konijn is zóóóóóóó lief ze zal nooit een jong uit het nest schoppen. Dan heb je het mis elk konijn doet dit namelijk Suc6!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100