Hoe zorg ik dat mijn konijn zich niet gaat uitgraven?

Ik wil mijn konijn nog meer ruimte geven, een lekker grote ren aan het hok dus. Maar hij staat op gras, dus hij gaat sowieso uitgraven (heeft ie al eens gedaan). Ik kan stenen neerleggen, maar de meningen zijn daarover verdeeld. Of het nou wel of niet goed is voor je konijn, zeg maar. Gaas onder de grond stoppen is geen optie.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K
Ritsuka
10 jaar geleden
Kun je niet gewoon het gaas op het gras leggen?

Het beste antwoord

Als gaas onder de grond geen optie is, kan je ook de onderkant van de ren met grof gaas bespannen. Het gras kan er dan gewoon doorheen.
Je hoeft niet bang te zijn dat het konijn de poten bezeert.
Ivana
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De buiten-ren misschien iets kleiner maken en de onderkant dicht maken met gaas.
Zo kan jou konijn toch gras eten maar niet uitgraven. Je zult dan wel van tijd tot tijd de ren moeten verplaatsen.