Kan het kwaad als ik de buitenkant van een aquarium verf met vissen erin?

Wij hebben een aquarium gekregen van een vriend van ons,ik ben er erg blij mee,alleen de rand van het aquarium is donkerbruin en past eigenlijk niet bij ons interieur. Nu wil ik eigenlijk die rand gaan verven met een witte kleur. Maar wat ik graag zou willen weten is of ik dat zomaar kan doen omdat de vissen er al in zitten. De rand is van een soort plastic en ik wil de rand gaan verven met witte krijtverf van Annie sloan. Deze verf ik op waterbasis en als afwerking komt een speciale wax op om het waterbestendig te maken.
Kan dit kwaad/is dit schadelijk voor de vissen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.1K

Het beste antwoord

Tijdens en na het verven de kamer goed en langdurig verluchten. Absoluut de eventuele luchtpomp uitschakelen en dek het wateroppervlak af met een glazen plaat. Acrylverf is op waterbasis , droogt snel, is watervast , is mogelijk een alternatief. Die krijtverf is ok, maar met die wax zou ik opletten.
Z512099
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Kan dit kwaad: ja.

De verf zelf is bijzonder giftig voor vissen en de dampen die er af komen zijn ook giftig voor de vissen. Ook na het verven moet je nog enkele dagen wachten tot de kap weer op het aquarium kan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
waarom zou je de kap er af halen?