Als ik mijn kat bij iemand anders breng omdat ik op vakantie ga, moet ik dan best de kattenbak van mijn kat ook daar neerzetten?

Als ik mijn kat bij iemand anders breng (die ook een kat heeft) omdat ik op vakantie ga, moet ik dan best de kattenbak van mijn kat ook daar neerzetten of zal die normaal de reeds aanwezige kattenbak gebruiken?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.3K
Rieneke1
10 jaar geleden
Kennen de katten elkaar? Het is toch niet de bedoeling ze plompverloren bij elkaar te zetten?

Het beste antwoord

Als je de kat onder wil brengen bij iemand die al een kat heeft, is het verstandig de katten apart te houden. Ervanuitgaande dat de katten niet bekend met elkaar en bevriend zijn, geeft het enorme stress ze bij elkaar te zetten, mogelijk met vechtpartijen en gedragsproblemen als gevolg.

Als de kat een eigen kamer heeft dus de eigen spulletjes meegeven: niet alleen de bak, maar ook doekjes en mandjes, speeltjes enz.
Ondersteun de kat bij deze stressvolle gebeurtenis met een feliway verdamper.

Het zou echter veel beter zijn de kat thuis te laten verzorgen tijdens je vakantie.
Als je geen vriendin of buurvrouw hebt die hiertoe bereid is, neem dan eens contact op met het plaatselijk dierenasiel. Vaak zijn er daar medewerkers die graag voor een redelijk bedrag voor je kat willen zorgen, of anders weten ze mogelijk van andere oppassers.
Rieneke1
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een huisdier en met vakantie gaan, is niet altijd makkelijk. Dan maar de beste oplossing bedenken.
+1
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een Feliway verdamper heeft bij mijn katten nog nooit iets uitgehaald.
Rieneke1
10 jaar geleden
Alma, je moet het ook niet zien als een wondermiddel, want dat is het niet.
Toch ondersteunt het katten met stress wel degelijk, en alle beetjes helpen.

Andere antwoorden (1)

Geef de eigen kattenbak mee, de kat is al in een vreemde omgeving, zorg dat hij een aantal vertrouwde dingen mee heeft. Als het mogelijk is, is het beter voor de kat om gewoon thuis te blijven, zorg dan wel dat iemand zijn voer en water ververst en dat de kattenbak regelmatig wordt schoongemaakt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als er iemand alleen overdag komt, heeft men het niet in de gaten als het beestje 's nachts helemaal tureluurs wordt.
Bij logeren zoveel mogelijk eigen spulletjes meegeven +