mijn hond is 16 en jankt de hele tijd maar hij kijkt de hele tijd naar een hoek in de kamer wat heeft of ziet hij???

mijn hond is wel al ouder dan op de foto...
maar wat zou het zijn?????? gr

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Rieneke1
10 jaar geleden
Even langs de dierenarts lijkt me verstandig.
Cryofiel
10 jaar geleden
Wat zit er in die hoek? Is er iets gebeurd dat een geur heeft achtergelaten? Staat er een apparaat dat een geluid of trillingen produceert? Loopt daar een waterleiding waar water doorheen loopt, dat de hond wel kan horen en jij niet? Staat er achter die muur bij de buren iets dat geluid of trillingen produceert?

Antwoorden (5)

16 jaar is al een hele leeftijd waarbij vele problemen kunnen voorkomen artrose,onstekingen van de gewrichten e.d mogelijks heeft hij pijn en is een dierenarts raadplegen dringend nodig.
fremar
10 jaar geleden
Hij kan ook aan het dementeren zijn. Hij is al behoorlijk op leeftijd. Let op andere gedragsveranderingen zoals dag en nacht ritme veranderingen, vaker naar buiten willen, meer slapen en moeilijker met zijn eigen voer.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Specifiek dat staren naar iets wat niet is, is een teken van verwarring en dementie bij honden. 16 Jaar is duidelijk een leeftijd waarbij dit niet verwonderlijk is.

Let eens op de rest van zijn handelen, op eventuele afwezigheid bij het noemen van zijn naam. Is zijn mand ook al nat? Het niet kunnen ophouden van urine en later van ontlasting, heeft ook met de aftakeling van de hersenen te maken.

Eenmaal per half jaar een onderzoek bij de dierenarts is op deze leeftijd gewenst. Als aan het lichaam voldoende aandacht wordt besteed, kan je aannemen dat al het andere geestelijke slijtage is.
Ivana
10 jaar geleden
Hallo, Je weet toch dat een hond op oudere leeftijd licht vlekken in zijn ogen krijgt en dat kan zien als gevaar. Heb je zelf al in die hoek gekeken als hij er naar jankt, want misschien is daar wel iets. Als hij het langer blijft doen zal ik gewoon even naar de dierenarts gaan dat kan nooit kwaad. Ik ben zelf geen dokter dus ik zal het nooit met 100% zekerheid zeggen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het kan door geuren komen, probeer eerst die hoek te schoonmaken.
Heeft u andere honden of huisdieren?, die kunnen hem dwars zitten.
Zitten er vlekken of krassen in de muur in de vorm van iets? Verwijder deze
Helpen deze tips niet?
Ga dan met hem naar een dierenarts of roep hulp van een hondenfluisteraar in.
P.s: ik ben geen expert dus niet klagen als deze antwoorden niet kloppen.