kan een agapornis broeden in een kooi zonder extra spullen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.4K
Ivana
10 jaar geleden
Het gebeurt wel dat agaporniden hun eieren leggen in de hoek van de gewone kooi, maar dan zijn ze meestal niet bevrucht en gebeurt er verder niets mee.
Voor broeden heb je in ieder geval een koppel nodig en een voor agaporniden geëigend broedblok, liefst uit een boomstam. Deze blokken zijn te koop bij de goede dierenspeciaalzaak.
Het nestmateriaal bestaat uit houtschaafsel en versnipperd papier. Dat laatste dragen ze zelf aan en sommige agaporniden doen dat tussen hun vleugels.
Niet ieder koppel is automatisch een goed broedpaar. Deze vogels broeden niet met de eerste de beste, er moet een 'klik' zijn.

Het beste antwoord

Het gebeurt wel dat agaporniden hun eieren leggen in de hoek van de gewone kooi, maar dan zijn ze meestal niet bevrucht en gebeurt er verder niets mee.
Voor broeden heb je in ieder geval een koppel nodig en een voor agaporniden geëigend broedblok, liefst uit een boomstam. Deze blokken zijn te koop bij de goede dierenspeciaalzaak.
Het nestmateriaal bestaat uit houtschaafsel en versnipperd papier. Dat laatste dragen ze zelf aan en sommige agaporniden doen dat tussen hun vleugels.
Niet ieder koppel is automatisch een goed broedpaar. Deze vogels broeden niet met de eerste de beste, er moet een ‘klik’ zijn.
Ivana
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee, ze hebben een broedkast nodig, en nestmateriaal.
Rieneke1