Mag je met gecoupeerde honden een video clip maken ?

In de clip van Macklemore & Ryan lewis zie je pitbulls met gecoupeerde oren.

Toegevoegd na 5 minuten:
Bij 1:26 minuten

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waarom zou dit niet mogen??

Antwoorden (1)

Ja, in VS is het sowieso niet aan banden gelegd, maar in Nederland is er ook geen wet die verhindert om een hond in te voeren welke een ingreep is ondergaan die in Nederland verboden is. Ook is het moeilijk aan te tonen dat de clip in Nederland opgenomen is, of dat de hond daadwerkelijk gecoupeerd is (videoediting).

Toegevoegd na 35 seconden:
http://en.wikipedia.org/wiki/Docking_(dog)#Legal_status_of_dog_tail_docking_and_ear_cropping_by_country
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat hij gecoupeerd is kun je zien. Bedankt voor het antwoord
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, dat kan editing zijn.... . Zoals je een foto kan editen (fotoshoppen) zo kan je ook een video bewerken.
Ivana
10 jaar geleden
Het is verboden in Nederland om honden te couperen. Maar het is niet verboden een gecoupeerde hond te bezitten. Stel dat je ze gecoupeerd niet zou mogen fotograferen…dat is heel wat anders dan verminken.