Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn parkiet die tjirpt heel vaak achter elkaar, hoe los ik dit op?

Mijn parkiet die tjirpt soms uit het niets heel haard en achter elkaar. Dan leg ik een doek over zijn kooi. Dan stopt het even en gaat hij weer verder.Hoe los ik dit op?

(Parkiet= mannetje.)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
749
Rieneke1
10 jaar geleden
http://www.licg.nl/qt/dieren/vogels/vogels/grasparkiet.html

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Houd u bezig met uwe parkiet. Een parkiet is een dier dat in groep leeft dat contact heeft met zijn soortgenoten. Jij bent nu zijn soortgenoot en hij probeert contact te hebben met iemand. Kan jij u voorstellen dat jij probeerd met iemand te praten en dat er niemand u antwoord. Gegarandeerd ga je gek worden en dat is je parkiet nu ook aan het worden. Ga eens googlen en zoek wat info. Hou in gedachten dat je met een levend wezen te maken hebt dat ook gevoelens heeft.
Robby BB
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
goed antwoord! plus hiervoor.
mijn grasparkiet (ook een mannetje) wordt ook chagrijnig als hij niet genoeg aandacht krijgt, en terecht. Dan maakt hij net zo lang herrie totdat hij de verdiende aandacht krijgt.
Als ik dingen aan het doen ben en tegen hem praat tussendoor wordt hij hier erg vrolijk van en kwettert heel zachte geluidjes terug. (superdiertje trouwens :) )
heb gemerkt dat hij ook sterk reageert op de gemoedstoestanden van mensen! is wel boeiend om dat eens te bekijken
neem er n vrouwtjes parkiet voor m bij hij zal eenzaam zijn
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding