Kan mijn konijntje deze dagen toch even naar binnen ivm temperatuurverschil?

Mijn konijntje zit buiten in een hok/ren maar haal ik regelmatig even naar binnen om te knuffelen en te spelen. Ik heb gehoord dat dit ivm het temperatuurverschil niet goed is voor het konijn.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.4K

Antwoorden (3)

Dat klopt. Een konijn kan slechter tegen temperatuursverschillen dan andere dieren. Naar binnen halen tijdens de winter is daarom niet verstandig. Zorg uiteraard wel voor een tochtdicht buitenverblijf met voldoende beschutting.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ofwel een warme jas aandoen en buiten knuffelen. Of binnen een plaatsje reserveren voor uw konijn, de kans is dan groot dat het nog meer knuffels krijgt van u omdat u niet meer buiten moet. Mijn vrouw nam vroeger haar cavia's ook mee naar binnen, in de winter. De temperatuurverschillen zijn inderdaad te mijden, vooral ook oppassen voor tocht.
Z512099
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Helemaal mee eens! Zet het konijntje lekker binnen, en jullie kunnen veel meer knuffelen.
Knuffelen met je konijntje kan je ook buiten doen, dat moet je er maar voor over hebben.
Steeds naar binnen de warmte in en daarna weer naar buiten, is natuurlijk niet goed voor het beestje, daar kan hij ziek van worden.
Je houdt van het beestje, dus moet je er ook goed voor zorgen, dus haal je hem niet naar binnen, anders is er straks helemaal geen konijntje meer om te knuffelen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je van je konijntje houdt dan moet je daar goed voor zorgen is reeds al gezegd, maar weet ook dat een konijn een groepsdier is die zeker niet alleen in een hok hoort te zitten maar minstens met nog een ander konijn samen moet leven. Al je een konijn in de winter buiten wilt laten, zorg dan ook voor veel zacht hooi, want dit hooi geeft ook warmte en beschutting. Tocht-wind en een waterdicht verblijf met een grote uitloop naar buiten en minimaal met z'n tweetjes.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
azalaia, wat ik in de vraag proef, dat het konijntje hier het lieve, aardige en zachte stuk speelgoed is, dat erg leuk is om te knuffelen, het wordt uit zijn hok gehaald om er mee te spelen, terwijl er te weinig wordt gedacht aan het welzijn van het konijntje zelf, want natuurlijk het is een groepsdier en geen knuffeldier.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
eddijst...je proeft het in mijn antwoord...en zo is het ook. Een konijn hoort zijn sociale contacten met andere konijnen te hebben om konijn te kunnen zijn en eigenlijk niet met mensen ook al zijn mensen nog zo knuffelig met een konijn, het kan een ander konijn nooit vervangen. Het dichtst in de buurt komt dan een cavia, want vaak gaan die 2 goed samen maar het zijn niet elkaars soortgenoten. Cavia's horen met cavia's en konijnen met konijnen en dan mogen er best wat cavia's tussendoor lopen.