Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wij gaan morgen voor het eerst kijken naar onze toekomstige pup. Hoe zorg ik ervoor dat ik de pup herken als ik de pup over een paar weken ophaal?

None

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Een fokker die ik ken werkte met verschillende kleurtjes nagellak. Kan op een teentje of op het staartpuntje.
Ook gebruikt men wel eens draadjes wol in verschillende kleuren die later door gekleurde bandjes (b.v. die katten dragen) worden vervangen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kijk naar afwijkende kenmerken, een vlekje links of rechts en maak er een foto van.
Elke pup heeft wel een eigen kenmerk.
(Lees meer...)
10 jaar geleden
Ivana
10 jaar geleden
Er zijn genoeg rassen waarvan de pups éénkleurig zijn en dus uiterlijk niet verschillen. Bivoorbeeld Groenendaler, Vizsla, Ridgeback.
De fokker waar ik mijn hond vandaan heb had voor elke pup een ander kleur halsbandje....je kan dus een bepaalde kleur halsbandje (van elastisch materiaal) meenemen en omdoen bij de pup die je hebben wilt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Behalve de nagellak en halsbandjesmethode, lijkt het me toch het beste dat je zelf kenmerken zoekt en onthoudt. Neem dus in elk geval je fototoestel mee eentje met flits want pups zijn niet altijd met voldoende daglicht te fotograferen.
Aan elke pup is wel iets opmerkelijks te zien. Maak daarvan foto,s.
Dit geldt voor rassen die van nature verschillende kleuren en patronen kunnen hebben. Niet voor bijvoorbeeld Malthezer leeuwtjes of andere hondjes met eenzelfde kleur.
Je zult zien dat je je pup daarna gemakkelijk herkent als je hem/haar weer ziet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
vraag om hem een aantal keren te bezoeken voor je hem gaat halen zo is het pupje al wat vertrouwd met je geur
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding