Wij gaan morgen voor het eerst kijken naar onze toekomstige pup. Hoe zorg ik ervoor dat ik de pup herken als ik de pup over een paar weken ophaal?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1K

Antwoorden (5)

Een fokker die ik ken werkte met verschillende kleurtjes nagellak. Kan op een teentje of op het staartpuntje.
Ook gebruikt men wel eens draadjes wol in verschillende kleuren die later door gekleurde bandjes (b.v. die katten dragen) worden vervangen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kijk naar afwijkende kenmerken, een vlekje links of rechts en maak er een foto van.
Elke pup heeft wel een eigen kenmerk.
10 jaar geleden
Ivana
10 jaar geleden
Er zijn genoeg rassen waarvan de pups éénkleurig zijn en dus uiterlijk niet verschillen. Bivoorbeeld Groenendaler, Vizsla, Ridgeback.
De fokker waar ik mijn hond vandaan heb had voor elke pup een ander kleur halsbandje....je kan dus een bepaalde kleur halsbandje (van elastisch materiaal) meenemen en omdoen bij de pup die je hebben wilt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Behalve de nagellak en halsbandjesmethode, lijkt het me toch het beste dat je zelf kenmerken zoekt en onthoudt. Neem dus in elk geval je fototoestel mee eentje met flits want pups zijn niet altijd met voldoende daglicht te fotograferen.
Aan elke pup is wel iets opmerkelijks te zien. Maak daarvan foto,s.
Dit geldt voor rassen die van nature verschillende kleuren en patronen kunnen hebben. Niet voor bijvoorbeeld Malthezer leeuwtjes of andere hondjes met eenzelfde kleur.
Je zult zien dat je je pup daarna gemakkelijk herkent als je hem/haar weer ziet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
vraag om hem een aantal keren te bezoeken voor je hem gaat halen zo is het pupje al wat vertrouwd met je geur