waar kan je goedkope waterplanten kopen?

Ik bedoel dan ongeveer in de regio Amsterdam tot 25 km er vanaf. Waterplanten tot 3 euro ( een beetje een goed vol bosje).

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (2)

Het goedkoopst is om stekjes te krijgen/kopen van andere aquarianen. Op marktplaats staan vaak advertenties voor plantjes. Waterplantjes kunnen prima per post worden verstuurd.

Soms heeft Ikea ook waterplantjes in het assortiment, al heb ik ze de laatste tijd niet gezien.

Verder zijn er ook webwinkels die planten verkopen. Bijvoorbeeld www.aquarium-planten.com. De planten die je daar koopt zijn meestal een stuk groter/voller dan de sprietjes die je in de aquariumwinkel ziet.
bamibal
10 jaar geleden
Bij de tuincentra kan je op vijverafdeling wat goedkopere plantjes vinden. Bij aquariumwinkels zijn de prijzen veel duurder.

Je kan ook bij een aquariumvereniging in je buurt langsgaan.

Het makkelijkste is om in verbinding te staan met andere aquarianen. Mensen die ook net als jou een aquarium hebben. Visjes, planten stekjes, ect. worden dan een stuk makkelijker te krijgen, soms zelfs helemaal gratis.

Om in contact te komen met mede aquarianen ga je bijvoorbeeld naar googleplus. In de google community zitten veel aquarianen, die elkaar helpen en informatie uitwisselen. https://plus.google.com/communities/100706261255249615354