waarom loopt mijn hond naar de poort als die open staat?

als we weg zijn zetten we onze hond altijd buiten. dat doet ze super flink, maar als we terug komen en we doen de poort open komt ze direct naar de auto toe en we hebben schrik dat we ze eens gaan overrijden! heeft iemand een goede hondentruck met uitleg hoe je dit aanpakt?

alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (2)

Jullie hond is kennelijk erg blij dat jullie weer terug zijn.
Als ze aan komt lopen stap dan uit de auto, zet haar dan een stukje terug, aai haar en geef haar een hondenkoekje en rijd dan pas verder. Herhaal dit een aantal keer, ga desnoods zomaar even met de auto weg om dit te kunnen oefenen. Na een aantal keer zal zij waarschijnlijk wel door hebben dat ze net zo goed even kan blijven zitten want dan wordt ze toch begroet en ze krijgt wat lekkers.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Misschien is dit iets? Het vergt wel veel tijd en oefenen en voor de hond wordt het een extra uitdaging om het commando goed te blijven uitvoeren wanneer jullie thuis komen.

https://www.youtube.com/watch?v=urYGYIGhi38