Waarom plast mijn hond op dezelfde plaats als mij?

Wanneer ik in de tuin tegen de haag plas dan komt mijn hond ook direct naar die plaats en plast hij op exact dezelfde plaats. Aangezien een hond zijn terrein afbakent door te plassen wil hij zich hierbij boven mij stellen? Of met welke bedoeling doet hij dit?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hij wil zijn eigen geur achter laten
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoezo plas jij tegen de haag dan?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wanneer ik tegen de haag plas... Das vreemd;-)
ItisILeClerc
10 jaar geleden
werkt dat ook als je in de wc plast?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is heel natuurlijk hoor. Wat denk je dat we 3000 jaar geleden deden???
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Niet zo goed voor je haag.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kimzie, 3000 jaar geleden had ook nog niet iedereen een toilet in huis, toen had men geen keus. Ik neem aan dat jij die wel gewoon hebt;-)
De mensheid heeft niet zonder reden rioleringen aangelegd;-)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
gewoon jaloers denk ik :)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kimzie, niemand is jaloers op onbeschaafd en onhygiënisch gedrag;-)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Astrid, als ik mij niet vergis ben ij een vrouw en dan kan jij niet weten hoe zalig het is om eens in de vrije natuur te plassen.
Elke man doet dat wel eens dus volgens u zijn 99% van de mannen onbeschaafd en onhygiënisch.
Bovendien weet ik niet hoe het onhygiënisch kan zijn om tegen een haag te plassen. Ik maak daar geen eten klaar en wandel of lig daar niet onder. En moest ik van u zijn zou ik ook geen biologische groenten meer eten want met al die verse mest is het ook niet echt hygiënisch. :)

Het beste antwoord

honden vertonen dit gedrag bij elkaar. een hond plast ergens en de andere hond plast er overheen, dit is inderdaad een vorm van dominantie. Zo zal hij dit ook bij jou willen doen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

je hond erkent jou niet als alfahond en zegt hiermee dat hij boven jou staat ,dus heeft je hond een opvoedingsprobleem. en jij ook daarmee ,dus werk aan de winkel voed je hond op
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dus wat raad je aan, dat ik er elke keer achter loop en plas waar mijn hond plast? :P
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, leer je hond op het toilet plassen.