Mijn kitten van 3 mnd. heeft honger. Krijgt meerdere malen per dag brokjes, maar rooft zelfs brood van het aanrecht Wat kan ik hieraan doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Heb zelf ook dit meegemaakt.
Mijn kat bleef maar vragen naar eten en aangezien hij er niet dikker van wordt en veel speelt kan het geen kwaad. Je kitten moet nog groeien en sterker worden dus heeft hij nu eenmaal veel voedsel nodig. Aangezien hij er zelf naar zoekt heeft hij hongergevoel dus is het normaal.

Toegevoegd na 1 minuut:
Zorg dat je kat altijd brokjes heeft en verspreid meerdere bakjes over je huis of buiten. Zo kan hij overal eens snuffelen en eten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
buiten zou ik niet doen. in het beste geval lok je andere katten.Maar de kans is ook groot dat je vliegen aantrekt of zelfs ratten lokt

Andere antwoorden (1)

Jouw kitten moet dag en nacht toegang hebben tot voer van goede kwaliteit, hij is nog in de groei en heeft het hard nodig.
Geef trouwens ook natvoer zodat hij het niet ontwent dit te eten.
Natvoer is van belang, omdat katten slechte drinkers zijn, en zo toch voldoende vocht opnemen.
Rieneke1
10 jaar geleden
Ritsuka
10 jaar geleden
precies, gewoon altijd een bakje neerzetten met voer er in.
de meeste katten eten gewoon naar behoefte, en laten de rest staan voor later
HeerVoldemort
10 jaar geleden
...hmm bekend verhaal dit ;-)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zeeer bekend... Wél altijd een bakje neerzetten dus? Onze kitten wordt echt wat dikkig (peuterbuikje)
Rieneke1
10 jaar geleden
Ja Jan, het is nu een mollekopje, mooi zo.
Tegen de puberteit worden het lange slanke spaghettislierten :)
Pas na de castratie moet je in de peiling gaan houden of ze niet te dik worden.