Welke soort vis is dit en hoe te verzorgen ? (zie uitleg en foto)

Goedenavond,

Ik heb niks met huisdieren, met alle respect voor de dieren.

Nu heeft mijn partner ineens impulsief vissen van iemand overgenomen, maar ze had verder geen info.

Ondanks dat ik niks met huisdieren heb, wil ik wel dat ze goed verzorgd worden.

Mijn vraag is dus of aan de foto te zien is om welke soort het gaat en hoe ze te verzorgen.

Ze heeft ze nu in een vaas.

Ik had uit zorgzaamheid maar wel een potje visvoer gehaald (die vlokken). En nu in die drie dagen steeds eenmaal per etmaal een klein beetje vlokjes gevoerd.

Alvast heel erg bedankt, en nogmaals, ik respecteer verder de vis-liefhebberij van anderen.

CJ

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1K

Antwoorden (2)

Het zijn guppen, die kunnen op kamertemperatuur goed leven maar liever wat warmer, dus met een verwarming er in.
Echter moeten ze in geschikt water, waar een voedingsbodem ( substraat) in zit, met voldoende waterplanten en liefst een goede biologische filter.
Als dit na enkele weken tot een maand goed draait, kan je er pas vissen in uitzetten.
Een vaas is volkomen ongeschikt voor visjes, er zitten geen planten in en geen filter, het water is nog ongeschikt, hooguit kan je wekelijks een deel van het water verversen.
Maar de visjes zullen zo niet oud worden!!

Toegevoegd na 2 minuten:
Alles wat de visjes eten komt er weer als poep uit, dat komt in het water dat daarna langzaam zal gaan bederven en de vissen ziek maken. Koop voor deze guppen een echt aquarium, met alles er op en er aan, dit kan zo niet!!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat zijn Guppy's. Ze zijn vrij makkelijk te houden en hoeven geen verwarmd water, maar in een vaas is geen goed idee. In een vaas krijg je heel snel algengroei en er zit ook niet genoeg zuurstof in het water.

Je partner zou een klein aquarium voor ze kunnen kopen (Marktplaats staat er vol mee), met een paar plantjes en een pomp zodat er genoeg zuurstof in het water zit. Je kunt ze guppyvoer geven, of algemeen voer voor aquariumvissen. Geef ze niet te veel, het hoeft niet perse elke dag.

Guppy's zijn levendbarend en kunnen zichzelf heel snel voortplanten. Als je de natuur zijn gang laat gaan, valt het wel mee met de overbevolking want er gaan ook veel kleintjes dood of ze worden 'per ongeluk' opgegeten door de grote vissen. Een paar plantjes waar de kleintjes zich in kunnen verbergen is genoeg.

Het is trouwens wel vreemd dat jij voor de visjes moet zorgen terwijl je partner ze binnengehaald heeft.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank voor jouw antwoord. Ik begrijp die laatste zin wel hoor. Het 'probleem' is dat mijn partner nogal laks overkomt, en zegt steeds dat ze heus wel weet hoe het moet etc. (van toen ze klein was). Daarom probeer ik haar middels info over te halen de juiste verzorging toe te passen. Ik gaf als voorbeeld dat in dierenwinkels de vissen ook niet voor niks in aquaria worden verzorgd i.p.v. open vazen. Haar antwoord:' Ja omdat het vele vissen tegelijk zijn' :-(