Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

heen en terug reizen met kat, wanneer kan ze weer naar buiten?

Mijn vriend en ik hebben ieder een eigen huis. We wonen een paar maanden bij hem en dan weer een paar maanden bij mij. Nu heb ik een kat die verhuizen gelukkig geen enkel probleem vindt. Als ze bij mij thuis is, mag ze naar buiten, bij mijn vriend niet. Dus ze ontwent, denk ik, steeds het buitengevoel en daarmee ook de omgeving van mijn huis. Als ik na een paar maanden weer terug verhuis naar mijn huis, hoelang moet ik haar dan binnenhouden voordat ze weer naar buiten mag? Ik vraag me af of ze haar oude omgeving zou kunnen herinneren.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Katten hebben een uitstekend geheugen, dus je hoeft niet bang te zijn dat ze haar omgeving ontwend is na enkele maanden. Je zou haar een of twee dagen binnen kunnen houden, maar langer is zeker niet nodig.
(Lees meer...)
Rieneke1
10 jaar geleden
Wij, het hele gezin, zorgen altijd voor elkaars katten in de vakantietijd. Ze verhuizen dus met grote regelmaat en zijn inmiddels in 4 verschillende huizen zo gewend, dat ze niet meer worden binnengehouden als ze aankomen. 3 Verschillende katten die logeren geweldig vinden en bij aankomst ook direct weer hun liefste plekjes opeisen.
Ze weten onmiddellijk in welk huis waar de etensbakjes horen te staan en (veel belangrijker ook) de kattenbak.
(Lees meer...)
Ivana
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding