Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik wil stoppen met mijn aquarium, waar laat ik mijn vissen?

Ik wil graag stoppen met mijn aquarium, maar wil natuurlijk wel fatsoenlijk omgaan met mijn vissen.

Waar kan ik ze heen brengen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
26.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Breng ze naar het plaatselijke Chinese restaurant. De vis staat symbool voor overvloed in de Chinese cultuur en daarom hebben ze meestal een aquarium.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heel goed van je, dat je een goed 'thuis' voor je vissen zoekt!
Een vriend van mij zat laatst met hetzelfde probleem. Hij heeft zijn vissen ten slotte aan een Chinees restaurant met een sieraquarium gegeven (die vissen werden niet opgegeten, hoor!).
Je kunt ook navraag doen bij verenigingen en clubs van aquariumhouders. Daar zijn waarschijnlijk wel mensen te vinden die graag een vis van je krijgen of overnemen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zomaar ergens heenbrengen, zoals naar een chinees restaurant, is natuurlijk een slecht idee.

Wie weet passen jou vissoorten helemaal niet in dat aquarium of bij de medebewoners aldaar.

Probeer zelf een goede thuis te vinden (aquariumfora, verenigingen, familie, kennissen, etc...) maar wees er zeker van dat waar je ze heen brengt de kennis in huis is om op een verantwoorde wijze met een aquarium en diens bewoners om te gaan.

Vind je zelf geen nieuwe thuis, breng ze dan naar een vissenopvangcentrum.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zou ze op MP zetten gratis ophalen vraag wel om een foto van aquarium waar ze inkomen.
Welke vissen je hebt is ook nog een ding .
Er zijn vast mensen die net begonnen zijn met een bak en ze graag willen hebben.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding