Waarom voel mijn kat(ten) altijd zo koud aan als ik hem(n) wakker maak?

Ben me een paar keer rot geschrokken zo koud was ie
dacht dat ie dood was.
Hij slaapt bij mij in bed en soms moet ik verliggen
pak hem dan beet maar echt zo koud dat ik denk die is dood gestikt of zo ?maar ze worden altijd weer wakker

14 jaar geleden
9.4K
capthavoc
14 jaar geleden
ze slapen op de dekens onder de dekens willen ze nooit lang
Rieneke1
14 jaar geleden
hihihi in mijn wijk sta ik al bekend als kattenvrouwtje, nu hier ook al? :))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Catwoman klinkt ook wel stoer.

Het beste antwoord

Dat komt omdat de vacht zo goed isoleert. Hun lichaampje is warm en de vacht houdt de warmte vast. De vacht voelt dan dus koud aan, zou de vacht warm aanvoelen, dan zou de warmte van het lijfje af gaan en de katten zouden het dus koud krijgen. Bij alle dieren met een vacht is dit hetzelfde. Kijk maar bij paarden die buiten staan in de sneeuw. De sneeuw blijft op de vacht liggen omdat de vacht zo goed isoleert, zou de sneeuw smelten, dan krijgt het paard het koud omdat de warmte verloren gaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

die van mij is altijd heel warm juist. de lichaamstemp van een kat is hoger dan van een mens (38 graden). misschien zijn jou handen heel warm?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hebben ze het overdag ook zo koud?
of misschien hebben ze het gewoon koud.
anders moet je het eens opzoeken!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
capthavoc
14 jaar geleden
nee het is alleen als ze diep slapen zeg maar
ze zijn dan ook nog een beetje suf maar even rekken ze en dan is het weer goed
mijn katten slapen ook bij mij op bed, en het raam staat hier altijd open, vorst of niet.
als ik ze aanraak voelen ze hier ook koud aan, maar als je ze wat langer vasthoudt, voel je de warmte.
je plet bij aanraking het buitenste deel van hun vacht, en dat voelt koud.
Rieneke1
14 jaar geleden
Iedereen die slaapt heeft een lagere stofwisseling en voelt dus kouder aan. Denk dat dit met je kat ook zo was.