Mijn huis is niet groot (student). Moet ik een kat, vis of parkiet kopen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Een kat zou ik zeker laten, gezien je dan ook weinig ruimte hebt voor een kattenbak. Die ga je dan wel ruiken. Dus parkiet of vis (is ook goedkoper). Parkiet kun je eventueel ook een keer loslaten uit de kooi (wel alle ramen en deuren dicht).

vissen lijkt me nog makkelijker die hebben geen aandacht nodig alleen een schone bak met water en wat planten steentjes er in en eten

Ik had als student een kat. Ik woonde op 4 hoog en de kat ging af en toe via de dakgoot naar buiten. Het kan dus wel, maar je moet wel echt goed de bak schoonhouden. Ik had daar als student weinig zin/tijd voor, waardoor de kat soms over spullen heen plaste. De kat is ook eens van de dakgoot gevallen, dierenarts rekening was meer dan 400 euro (meer dan stufie voor de hele maand). Ik denk dat een kan niet heel handig is als student. ps. de kat wordt nu prima verzorgd en heeft niets te klagen ;-)

Het ligt er een beetje aan wat je zoekt in een huisdier. Wil je een huisdier dat je kun aaien dan zou ik voor de kat gaan. Wil je een huisdier dat de stilte in het huis een beetje weghaalt dan kun je voor de kat of de parkiet gaan. Verwacht je vrij weinig van een huisdier en wil je gewoon iets waar je naar kunt kijken dan kun je het beste een vis kopen. Heb je als student zijnde alleen een klein kamertje dan zou ik zeker geen kat kopen. de leefruimte van de kat moet minstens twee aparte ruimten behelzen, anders krijgt de kat stress. Bovendien is het noodzakelijk voor de gezondheid van de psyche van de kat dat ie zich kan verschuilen in 1 ruimte om van daaruit de gebeurtenissen in andere ruimte te bekijken, net zoals hij dat in de natuur doet.

liever een vis, je hoeft alleen een kommetje te kopen en thats it !!:P

Nee, geen huisdieren kopen. Mocht je een keer een paar dagen niet thuis willen zijn dan zijn hoef je niet bang te zijn dat je iets vergeet.

gewoon geen huisdier, of anders een vis..

Kies het dier waar jij de meeste aandacht aan zult besteden... oke een vis hoef je alleen te voeren... maar wat is het nut van een vis? Er naar kijken? Of dat ie gezellig blubt? Een kat moet wel van buiten naar binnen kunnen, en je hebt dan een kattenbak... dus meer werk allemaal... Parkiet is ook leuk... Gewoon doen wat het beste is voor jou en het dier!

Koop ze gewoon allemaal de kat eet de vis en de parkiet op en zo houd je door natuurlijke selectie een dier over die ook prima voor zichzelf kan zorgen als je een dag of wat weg bent

Koop ze gewoon allemaal de kat eet de vis en de parkiet op en zo houd je door natuurlijke selectie een dier over die ook prima voor zichzelf kan zorgen als je een dag of wat weg bent

Niets moet

Als Student zou ik niet beginnen aan huisdieren. Je hebt nu alle vrijheid om weg te blijven of thuis te komen. Met een huisdier bind je je zelf toch weer. Vaak vindt je het na verloop van tijd niet eens leuk meer en dat is zielig voor je huisdier.

Een vis is beter, maar dan wel in een vierkant aquarium. Vogels horen toch niet in een kooi???? Vissen hebben minder verzorging nodig en maken geen lawaai..

2 parkietjes. Geven een hoop gezelligheid, en als je zelf niet thuis bent is tie niet zo alleen. Vissen vind ik zelf een beetje duf.

Wat wil je van een huisdier? Wil je een knuffelbeest, gezelschap (dus geluidjes in je kamer) of wil je gewoon 'iets' levends om voor te zorgen? Een kat, zoals je in andere antwoorden kunt lezen, is misschien niet de beste keus op een studenenkamer. Heb je een hamster of een rat al in overweging genomen? Dat zijn leuke beesten, die niet zo veel ruimte nodig hebben! En in plaats van vissen zou je een slang kunnen houden. Ik heb zelf een bak met slangen, ze zijn geweldig leuk om naar te kijken en het is niet veel werk. Veel suc6 met de zoektocht naar je ideale dier!

Jij moet helemaal niets kopen: jij moet studeren, werken en uitgaan. Als je een gezinnetje wilt dan moet je wachten tot je overal klaar mee bent. (Enig idee hoe oud een kat, vis of parkiet kan worden????? Nou dan) NIET DOEN!!!!

Omdat je aangeeft dat je nog een student bent is het nemen van een kat iets wat ik je zou afraden. Dit vanwege de onstabiele woonsituatie van een student. Een kat is zeer stress gevoelig voor een verandering van huis. Verder is het belangrijk om naar je financiële situatie te kijken. Eventjes vanuit gaan dat je een arme student bent dan is het nemen van een hond ook niet aanbevelings waardig. Als ik een aanbeveling zou doen, dan blijven in mijn ogen kleine knaagdieren (geen konijn(en)!!!) of een aquarium over. Als je voor een cavia, hamster, rat, enz. gaat neem er dan twee (het liefst van hetzelfde geslacht). Deze kleine knaagdieren zijn groepsdieren.

Nee, dat is zielug..

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100