Mijn twee kittens en ik hebben een schimmelinfectie. Ben al bij dierenarts geweest. Wie heeft hier ervaring mee en kan mij nog advies geven?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
fremar
10 jaar geleden
Weet niet wat de dierenarts al aangeraden heeft:het lijkt in elk geval een lastige zaak lees oa hier eens:
http://www.vvd-dierenkliniek.be/medischeinfo/43-hondenkat/96-schimmelinfecties
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat zei de dierenarts en ben je voor jezelf bij de HA geweest?

Antwoorden (2)

Van een schimmel kom je niet heel makkelijk af en het is ook nog eens heel besmettelijk. Let vooral op een zeer goede hygiëne. Ik weet het niet zeker maar het kan zijn dat de dierenarts Imaverol heeft gegeven. Dit werkt er goed tegen maar alleen als je het zorgvuldig en regelmatig gebruikt. Daarnaast is het van belang om de plaatsen die in aanraking komen met de schimmel zo schoon mogelijk te houden, dus bijv. de kattenbak, mandje etc. ook steeds mee schoonmaken. Als je genoeg van het middel van de dierenarts hebt, zou ik dat ervoor gebruiken. Anders is Dettol ook een optie. Wanneer je de katjes behandelt ik neem tenminste aan dat je dat doet, is het raadzaam om wegwerp(latex)handschoentjes te dragen en die na eenmalig gebruik weg te gooien.

Toegevoegd na 2 uur:
Overigens zijn vooral kinderen erg bevattelijk voor schimmels, houd hen dus voorlopig even uit de buurt van de katjes.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Draag handschoenen als je de dieren behandeld en het liefst altijd als je ze aait e.d. Het beste is de dieren in een aparte kamer te zetten met hun spullen. Deze moeten dagelijks goed schoongemaakt worden, je kunt ev ook stomen, dat moet je lang na de behandeling ook nog blijven doen dan, sporen kunnen erg lang nog aktief blijven nl. De behandeling is langdurig en intensief, voor jezelf én voor de dieren. Laat andere de dieren niet aaien, het is ook besmettelijk voor mensen en dan noemen we het meestal ringworm. De kleedjes e.d. die je gebruikt voor hun apart wassen en echt gescheiden houden, doe ze bijv in de ruimte in een zak en dan rechtstreeks naar de wasmachine, er in, aanzetten en dan je handen goed wassen. succes.