Mijn hond krabt meer dan anders, ik heb Advantage (anti-vlooien & luizen) maar is dit goed? Heeft er iemand meer tips hierover?

Ik gebruik elke dag de speciale kam om vlooien te vinden maar zie niks, ook niet in de mand. Waar we buiten wandelen is het soms erg vuil & liggen er drollen van honden, misschien daarvan? Er is zoveel in de dierenwinkel van producten, en ik wil niets verkeerd kopen om erop te spuiten. Het is allemaal zo giftig. Om het veilig te houden voor mijn hond en mezelf: graag goeie raad van iemand!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je hebt een goed merk gekozen,maar ligt het wel aan vlooien? Ik denk dat er iets anders aan de hand is.
Hoe lang heeft je hond dit al en hoe oud is je hond en wat geef je hem/haar te eten?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Misschien is het wel allergie. Van allergie krijg je ook jeuk.
Is er wat veranderd in zijn eten? Kijk ook eens naar de plek waar de hond graag ligt, het kan ook contactallergie zijn.

Antwoorden (2)

Jeuk bij dieren kan verschillende oorzaken hebben, dat is niet simpel met een antwoord te zeggen.
Advantage is een goed middel tegen vlooien en luizen. Als je de juiste dosering gebruikt (op gewicht) is het ook veilig.
Van vuil en drollen krijgt een hond geen jeuk. Er kan wel een allergische reactie ontstaan door stoffen uit de omgeving als grassen, pollen en huidschilfers. Meestal wordt de huid dan rood en geïrriteerd.
Het is nu de tijd van de rui. Het loskomen van oude haren en doorkomen van nieuwe haren kan jeuk veroorzaken. Borstel dan één keer in de week goed om de rui te bevorderen (ligt wel aan wat voor ras/vacht). Een droge schilferige huid kan ook een oorzaak zijn. Dan kan wassen met een hydraterende hondenshampoo een oplossing zijn. Blijft het duren laat er een dierenarts naar kijken want jeuk is niet prettig.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een hond met een vlooienallergie hoeft maar een keer door 1 vlo gebeten te worden om veel jeuk te krijgen. Beste anti vlooien middel is bij dierenarts, of alternatief via bijv http://www.huisdierendokter.nl/
Daarnaast kan het dier dus ook andere allergie hebben of gewoon last van losse haren of droge huid. De shampo's die je in dierenwinkel koop zou ik niet doen, zitten veel hulpstoffen in die niet zo goed zijn. Bijv schapenvet is ook goed voor de huid en vinden ze meestal ook lekker. Of een drupje olie door het voer. Natuurlijk is het wel goed om in de gaten te houden, kale plekken e.d. Het kan ook aan voer liggen, maar ik zou eerst de andere dingen even proberen voordat je dierenarts allerlei dure onderzoeken gaat doen, soms ligt de oplossing heel dichtbij.