Kan ik Mijn hond wassen met andrelon shampoo ?

Het betreft een natuurlijk puur shampoo met theeboom en vitamine C. Natuurlijk niet te vaak.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.2K

Antwoorden (3)

Nee, dat kan niet. Shampoo voor mensen ontvet sterk, dit is niet geschikt voor de huid van de hond. Ook heeft de huid van de hond een andere ph waarde als dat van de mens, waardoor het ook niet geschikt is. Een hond heeft andere ingediënten nodig in de shampoo dan de mens, kies dus voor een hondenshampoo.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+ Uiteraard ;-)
De zuurgraad van een hondenhuid/vacht is anders dan die van een mens. Andrelon shampoo is niet goed om de vacht in optimale conditie te houden.

Ik zelf zal een hond alleen in uiterste noodzaak wassen en dan alleen nog met lauw water zonder toevoeging van shampoo. Een hondenvacht is zelfreinigend als de hond gezond is.
Alleen als hij in de viskoppen of in de poep heeft liggen rollen is het goed om shampoo te gebruiken. Koop een goede shampoo bij de dierenzaak en gebruik geen shampoo die voor mensen bedoeld is tenzij er echt een noodgeval is.
Ivana
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+ Wil er nog we bij zeggen dat als vs in dat noodgeval wel goed moet opletten dat de shampoo niet in de ogen v/d hond komt,hij/zij doet nl niet,zoals wij,de ogen dicht waardoor het enorm zal gaan prikken.
Ivana
10 jaar geleden
Ik zou de kop, zelfs in noodgeval, nooit met shampoo wassen. Alleen het lijf en de poten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nog veel beter natuurlijk!
Een shampoo speciaal ontwikkeld voor honden is het meest geschikt.
Bij de dierenspeciaalzaak, tuincentrum met een groot assortiment dierenartikelen, webshops of je dierenarts vind je verschillende soorten shampoos.
Zo is er een verschil of je je dier wekelijks wilt wassen of incidenteel, en of je een langharige hond hebt of een kortharige.
Laat je desnoods adviseren door een deskundige medewerker van de betreffende winkel.
Heb je echt geen hondenshampoo voorhanden en wil je je hond toch wassen, neem dan een babyshampoo.