Hoe komt het dat mijn poezen rond deze tijd een ren en dol uurtje hebben?

Ik kom niet meer bij als ze dat doen. Ze lopen achter elkaar aan te rennen. Ze vliegen door alle ruimtes,de staart is dan krom gekruld. Ze glijden over de vloer.
Ze rennen over de trappen van boven naar beneden. Ze liggen over de vloer te rollen. Het lijkt als of ze lol hebben of baldadig zijn. Is dat ook zo? Ze zitten om hoekjes te kijken of ze elkaar zien. Ssspannend:). Duiken op elkaar en rennen weer weg. Snorharen een beetje naar voren.?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

ik noem dat altijd de gekke 5 minuten, je moet soms echt duiken :) het lijkt er op dat het toch een ontlading van energie is, even goed gek doen, en ze kunnen er weer tegen. ze vinden het geweldig, en zijn erna weer helemaal tevreden. ik speel dagelijks met m'n katten tot ze geen pap meer kunnen zeggen, maar toch, die gekke 5 minuten blijven er in :) ik denk wel dat je zoveel mogelijk met je katten moet spelen, laat ze maar lekker rennen, maak ze maar moe, maar dit gedrag zal je er niet snel uit krijgen, en dat hoeft ook niet, het is pret voor katten en baasjes.

één keer per dag maar? man man man bij mij gebeurd dat zo'n 3 keer per dag dat ze even een speeluurtje inlassen. Ik denk echt dat het even hun energie er uit laten is. gewoon lekker dollen en spelen. die van mij hebben er ook vaste tijden voor, ze zullen op dat tijdstip dan misschien de noodzaak voelen telkens.

Het kan met verveling te maken hebben. Mijn katten doen dit met name als het buiten te koud is. De gekke uurtjes worden steeds minder, omdat ze nu steeds vaker weer naar buiten gaan. Speel je veel met ze als je thuis bent? En hebben ze wat te doen als je weg bent?

mijn poes doet dat ook, sinds er sneeuw ligt. Kennelijk kan ze haar energie niet kwijt binnen, en kan ze dat normaal buiten wel. overigens gaat ze na het rennen en trappen afsjezen lekker op jacht naar propjes papier. die worden helemaal verscheurd.

omdat het zo is meschien zijn de poezen zo

Energie die eruit moet, goed voor de training van spiertjes en zintuigen. Veel dieren hebben dit (vaak in mindere mate) en mensen ook. Denk aan rennende gillende kinderen, en ze hebben er allemaal lol in!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100