Vandaag diagnose gehad van HCM bij mijn poes, hoe nu verder?

Ik moest met mijn poes Videl naar de Universiteit Utrecht diergeneeskunde. Ze heeft hartruis. Nu heb ik de diagnose HCM gekregen.

Ik begrijp dat deze ziekte ongeneeslijk is. Is er iemand die ervaring heeft met deze ziekte. Want voor mij is het nieuw. En ik wil weten wat ik zelf kan doen voor haar. Naast de behandelingen van de DA.

Weet jij het antwoord?

/2500

Mijn kat heeft ook last van hartruis. Hij kreeg deze diagnose op vrij jonge leeftijd. Een kat voelt zelf goed aan of hij/zij iets kan doorzetten of even moet uitrusten. Als de kat nog speels is kunt u pauzes inlassen na 15 minuten spelen 30 minuten pauze bijvoorbeeld. Ik kan alleen zeggen dat u stress moet vermijden voor zover mogelijk. Ik heb zelf van de dierenarts aspirine gekregen, eens in de drie dagen moest hij een tablet. Maar ik ben er mee gestopt , want het veroorzaakte meer stress dan dat het goed deed. Negen jaar later leeft hij nog, speelt hij nog zo nu en dan en is het buiten de hartruis een gezonde kat. Ik hoop u voldoende informatie gegeven te hebben. Succes!

Bronnen:
Eigen kat met hartruis

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100