mijn haan heeft last van maden en die maken wonden in zijn vel en eten zijn vlees op,wat kan ik hier tegen doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Natuurlijk meteen naar de dierenarts. Een forum is geen plek voor dergelijke diagnoses

Antwoorden (2)

Onmiddelijk naar de dierenarts met je haan, waarschijnlijk krijg je het advies de maden er met een pincet uit te halen en krijg je medicatie mee.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kunt een spuitbus kopen met een middel erin dat je op de huid kan spuiten en de maden dood. Je kunt hem ook in een badje zetten met een maden dodend en desinfecterend middel erin. Daarbij moet je hem dan wel vasthouden zodat ie ook in het badje blijft zitten. Maar het zal lang duren daarna voordat de haan geneest. Dit kan alleen als de schade nog niet ernstig is anders zou ik hem laten inslapen om verder lijden te voorkomen.