Is er bepaald voer voor guppen waar ze een paar dagen van kunnen eten ?

Ik heb een 15L aquarium met 5 guppen en een sluier goudvis.
Nou ga ik binnenkort 3 dagen weg en heb weleens gehoord van voerballen die op de bodem ligge waar de vissen dan een aantal dagen van kunnen eten.
Ik kan echter niets vinden op Google over dat voer.
Iemand tips ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
5K

Antwoorden (4)

Je kunt een apparaatje kopen dat de vissen voorziet van voer, dan weet je ook zeker dat de vissen het gedoseerd gaan eten en niet de 'voerbal' in één keer achter elkaar opeten, dat doen mijn vissen namelijk altijd: dooreten tot alles op is ;)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Moet je even in de 3e link kijken. Maar verder heb je gelijk... ze zijn vrij prijzig. Ik weet ook niet hoe vaak je weggaat. Een vriend van me gebruikt het wel, maar die woont dan ook op kamers en gaat regelmatig nog naar z'n ouders toe en werkt de halve zomervakantie in een andere stad. http://www.vijverkoopjes.nl/floating-feeder misschien is dit wat?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ok, ja, dan zou ik inderdaad zelfs die 5 euro nog niet uitgeven ;) Je kunt natuurlijk altijd nog even langs de dierenwinkel gaan voor zo'n voedingsbol, maar iemand vragen of hij/zij je vissen eten wil geven is net zo makkelijk.
5 guppen en een sluier goudvis, is veel te veel voor slechts 15 l water!!
Op dit punt gaat het spoedig een keer fout!
3 dagen geen eten is totaal niet erg voor een vis, dus gooi geen extra voer in je bak, dan zal het water snel bederven en je vissen sterven.
Nog een tip dan maar, koop als je terug bent, een groter aquarium en verdiep je eens in het houden van vissen in een aquarium.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3 dagen geen eten geven , dat kun je niet maken.Arme beesten...
Denk dat je zoiets bedoeld, bestaat ook in 1grote blok. Kan je gewoon bij de dieren-of aquariumwinkel kopen.

http://www.dierenpenningen.com/winkel/weekend-visvoederblokjes-verpakt-per-5-stuks/

Toegevoegd na 5 minuten:
Dit is een voorbeeld van zo een grote blok.
http://www.smulders-diervoeders.nl/vakantie-visvoederblok-p-15248.html
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik ga akkoord met het niet voeren. Als er tijdens die dagen dat je weg bent iets gebeurd ben je verder van huis als het voer het water ligt te belasten. Die bollen bestaan wel, maar zijn geen ideale oplossing voor jou situatie. Je kan ze beter gebruiken om af en toe als aanvulling te geven voor vissen die van wat harder water houden omdat ze voornamelijk uit gips bestaan.

Als je minder dan 3 weken weg bent kan je beter geen voer geven. In werkelijkheid kunnen ze veel veel langer zonder voer (zelfs tot 6 maanden) maar 3 weken is ideaal. Ga je langer weg dan moet je toch iemand als oppas aanduiden (maar zelfs als je minder lang weggaat is dat ook zeker aan te raden! Vraag de oppas dan echter de dieren niet te voeren!).

Een voederautomaat is in mijn ogen evenmin geschikt. Buiten het feit dat het voer zijn voedingswaarde in snel tempo verliest is het risico niet onbestaande dat de techniek faalt tijdens je afwezigheid en te weinig of te veel geeft.

Geloof me, je vissen niet voeren tijdens je afwezigheid is de meest veilige oplossing. Dus als je wat inzit met je dieren dan laat je hen 3 dagen vasten. En nu we het toch om het welzijn van je dieren hebben, 15 liter is voor zowel guppen als goudvissen veel te klein! Beiden hebben minstens een aquarium nodig van 60 liter en liefst nog groter! Bovendien horen deze soorten niet in 1 aquarium te zitten. Een goudvis hoort in een koudwateraquarium thuis, een gup in een warmwateraquarium.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is niet omdat guppen overleven op een temperatuur van 20 °C dat ze dat fijn vinden. 23 à 25 °C is optimaal. Of zit jij graag continu in een woonkamer van 14°C? Ja, je zal het wel overleven... Wel dat is nu net het probleem. Dat het niet binnen de kortste keren fout gaat. Zowel de guppen als de goudvis horen niet thuis in zo'n klein aquarium. De misvormingen en het lijden is van lange duur en uit zich niet op korte termijn. Ik hoop dat je snel tot het besef komt dat je al een jaar lang aan dierenmishandeling doet. Want een gup in een 15 liter aquarium kan je vergelijken met een kat of hond in een kooi van 1 bij 1 meter. Maar als je die daar al een jaar in hebt zitten lijkt alles ook goed te gaan (want je bent niets anders gewoon). Tip: voor je aan een hobby begint zoals aquarium houden kan je je beter heel goed informeren. Dan had je nu niet in deze situatie terechtgekomen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat het al een jaar goed gaat met die vissen, is meer de uitzondering op de regel, in bijna alle gevallen, had het niet goed gegaan en een advies/ antwoord gaat uit van het gemiddelde en niet van een uitzondering.
Is dus voor de beantwoorder moeilijk in te schatten, maar het blijft een zeer klein aquarium.
prima antwoord trouwens+