Wat vinden gerbils leuk?

Ze hebben overigens al een loopwiel, plateutje met trappetje erheen, huisje, greenmile snippers als bodembedekking, zandbakje en krijgen regelmatig een leeg WC-rolletje.

10 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Haal alstublieft zo snel mogelijk dat wc rolletje uit de bak en geef ze het nooit meer terug, het ding bestaat uit papier en lijn terwijl daar ook een groot aantal bacteriën uit de toilet op zich hebben.
Poet
10 jaar geleden
Ok de rolletjes blijven

Het beste antwoord

Leuke dieren die gerbils!

Nog meer leuke dingen voor ze zijn:

graaftoren
hangschommel
(hangende) speelbrug
(hang)plateau
klimtoestel

Maar zo te horen heb je al veel, hoor!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Bloempotten vinden ze machtig, ze kunnen zich er in verstoppen en gezellig samen inliggen. Het enige dat je moet doen is ervoor zorgen dat ze er in kunnen, dus ergens een gat maken aan de zijkant. Ga wel na of het veilig is, geen scherpe randjes!

Metalen voorwerpen zijn geschikt om bv. het eten in te doen, metaal is immers bestand tegen gerbiltandjes.

Stenen zijn heel goed om je gerbil te laten klimmen, of er voor te zorgen dat hij eens op de uitkijk kan staan. het is bovendien een leuk opstapje naar bv. een verdiep ter vervanging van een trapje, want een trap wordt garandeerd kapotgebeten! Als je mooie stenen kiest kan het heel mooi staan! Daarnaast nog een extra voordeel, de nagels van je gerbil slijten op steen.

Loopradjes zijn leuk, maar het is lastig een geschikt radje te vinden voor gerbils. Een run around is het soort looprad dat het meest geschikt is voor een gerbil. Kunststof loopwieltjes bijten ze kapot, maar de meeste metalen loopwieltjes zijn niet veilig genoeg. Hierin kunnen ze klem komen te zitten met hun staart of een pootje.

Huisjes vinden ze meestal heel leuk en wordt vrij snel als slaapplaats gekozen. Je kan een hamsterhuisje maken van hout, metaal of klei (niet giftige!)