Hoe verzorg je baby goudvissen ?

Hoe doe je dat ? Ik heb nu zo'n 50 baby goudvissen. Ze varieren qua grootte van ongeveer 0,3 - 1 cm. Ze zitten in een grote vaas (zodra ze groter dan 2 cm worden komen ze in een aquarium) met planten. Ze krijgen babyvisvoer gevoerd en hun 'aquariumpje' wordt dagelijks ververst met deels regenwater en vijverwater (komen uit de vijver maar zijn uitgevangen zodat ze niet worden opgegeten). Zijn er tips om deze vissen nog beter te laten opgroeien. Misschien doe ik er van de 50 nog wat in de vijver zodat ik er nog maar 15 ofzo heb (anders zit ik daar met 50 goudvissen :P)
Is dit slim? Nog enige tips qua verzorging. Filter kan nog niet in erbij want sommige visjes zijn nog zo klein dat ze er misschien in komen.
Gr een meisje met vissen :)

Toegevoegd na 28 minuten:
Niemand ?

Is het slim om stofvoer te gebruiken, want ik denk dat dat (te) veel vervuild met zoveel vissen + niet heel erg veel ruimte?
En kan je de testjes met druppels voor tropisch aquarium ook gebruiken voor bijv. de Ph/Gh/nitriet etc gebruiken voor een koudwater aquarium ? Ik dacht van wel maar ik twijfel dus ik vraag het maar gelijk...

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.6K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik heb zelf een natuurlijk vijvertje, en heb ieder jaar nieuwe aanwas, maar per jaar maar zoveel als in de vijver passen, ze voeden zichzelf op, ik voer nooit bij en t gaat allemaal prachtig zo, ik denk dat je ze lekker terug moet zetten, desnoods zet je een stukje vijver af, zodat de ander vissen er niet bij kunnen als je wilt dat er zoveel mogelijk overleven . mijn ervaring is dat er precies genoeg overblijft als wat er in je vijver past, een filter met kous eraan in een een vaas? lijkt me niet prettig voor ze, oh ik heb dus geen filter het reguleert zichzelf en de vissen voer ik niet bij, ze vinden precies wat ze nodig hebben, mijn mening is dus lekker terug in het water waar ze geboren zijn en de natuur t laten doen, evt met afgescheiden stukje ...... succes en veel plezier ermee!!!

Antwoorden (1)

In een vaas is sowieso niet slim. Zet ze ofwel allemaal terug in de vijver ofwel in een zo groot mogelijk aquarium, minstens 60 liter.

Spring ook slim met regenwater om (raakt makkelijker vervuild dan je denkt) en gebruik anders voor zeker te zijn alleen vijverwater.

Ook een filter is nodig. Ja ze zijn klein, maar zorg dat ze niet kunnen worden opgezogen door een netje over de inlaat te spannen en/of zorg voor een trage stroming door voldoende tegendruk (een traagstromend filter is sowieso beter).

De druppeltesten kan je prima gebruiken. Zoetwater (koud of warm) maakt niet uit. Echter niet (altijd) voor zoutwater maar dat is dus geen probleem.