mag je een vinger aapje als huisdier houden?

vinger aapjes zijn hele kleine aapjes, ik dacht zoiets te hebben gelezen als dat het mag, ik ga er geen zelf aanschaffen hoor! ik snap zelf ook wel dat zo'n beest in een groep moet, wild is hij niet echt, in amerika bv. hebben mensen wel eens zo'n aap. legaal. t zou wel leuk zijn.. maar onze beestenboel thuis.. 2 jack russels, een groenwangparkiet en een boa..

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
11K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
LGA: wat een strenge reactie, het was toch echt gewoon een vraag hoor!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nogmaals, IK WIL ER ZELF GÉÉN AANSCHAFFEN. Het was gwn een vraag, en dit aapje is de grootte van, rara een vinger. In Amerika kan je ze kopen, drm wou ik even weten of dat hier ook het geval was. Zonder enige intenties om zo'n beestje in huis te halen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En ik zie zelf niet dat ik in de reactie heb gezegd dat sommige apen niet wild zijn, deze apen kan je wel houden in amerika, zonder problemen over dat ie wild zou zijn.. Bovendien, het blijft amerika.. Daar zijn ze sws een beetje gestoord. Daar mag je bv ook andere soorten houden in huis.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Precies Bente. LGA, het past gewoon niet om zo uit te vallen tegen iemand die gewoon een 'steldat' vraag stelt. Dan hoef je geen vingertje op te steken en een wijze les te geven.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je een schattig aapje wilt,. neem dan een baby. Wat een vreemde opmerking.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
"Ja, eigenlijk wilde ik twee aapjes, maar omdat dat niet kon, heb ik maar twee kinderen genómen."
Pfff, vreemde opmerking, hoor, over het némen van een baby.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Net even gegoogeld. Wat een onwijs leuk beestje om te zien!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@maria16, mee eens!
@kruidenv, ja! Zoo schattig haha ;)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ze zijn alleen niet in dierentuinen te zien :$ das wel jammer
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik denk niet dat je deze diertjes hier kan kopen of het moet via een illegale weg gaan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb het ook opgezocht, en daar was een site waar stond dat je ze legaal kan krijgen in sommige landen, ik weet niet of nl daarbij hoort. Vandaar deze vraag ;)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik denk het niet want apen zijn hier verboden om te houden als huisdier.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, maar je mag ook sugar gliders houden. Dat zijn toch ook een soort 'apen'?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee hoor dat is geen soort aapje,heb het ter info voor je opgezocht:
Persoonlijk vind ik het heel erg dat dit beestje als huisdier mag worden gehouden!
Wat voor soort dier is de sugar glider?
De sugarglider is een dier dat lijkt op een eekhoorn, vandaar dat de Nederlandse naam suikereekhoorn is. Echter, het dier is zelfs geen familie van de eekhoorn, maar behoort tot de buideldieren. Het bijzondere van de sugarglider is dat hij tussen zijn vier poten een vlies heeft. Dit vlies spreidt uit tot een vierkant vlak ter grootte van een A4tje, wanneer de sugarglider een sprong door de lucht maakt. Hierdoor kan het dier flinke afstanden overbruggen door te zweven op de wind. Er zijn door sugar gliders wel afstanden van meer dan 60 meter afgelegd.
De sugarglider is ongeveer 10-20 cm. lang en heeft daarbij nog een staart met een lengte van 15-20 cm. Het aantrekkelijke aan de sugarglider is dat hij een erg zachte vacht heeft en dat hij in gevangenschap wel 12 jaar oud kan worden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@LGA, Pijnlijke opmerking,als het zo makkelijk ging had ik wel 5 aapjes/babys GENOMEN,helaas heb ik er niet eens één!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oke, mijn excuses, het was ook maar een assumptie van mij. En ik dacht als je sugar gliders hier ook mag houden, dat je misschien deze aapjes ook mocht houden. Omdat in veel landen je ze gwn als huusdier mag houden. Nogmaals, ik ga er zelf GEEN aanschaffen, om dit nog ff duidelijk te maken

Het beste antwoord

Nee, in Nederland staan alle apen op de lijst verboden dieren. Mag je als particulier dus niet houden.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Duidelijker kan niet! Plus
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ik zie dat iemand in België deze aapjes verkoopt, zijn ze dus illegaal? of mag dat in België wel?