Hoe kort is 12 mm haar ongeveer bij een hond ?

Hallo,

Ik heb vandaag een tondeuse gekocht om mijn hond zelf te trimmen, nu zijn er 4 opzetstukken bij maar ik weet niet welke ik moet kiezen

Ik wil mijn hondje absoluut niet kaal maar `kort` houden qua vacht
Hoe lang is 12 mm en heeft iemand tips voor het trimmen van mijn shi tzu/ maltezer kruising ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.6K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ga eens met je hondje naar de trimsalon, laat hem daar een keer trimmen en blijf erbij, dan zul je ontdekken dat dit helemaal niet zo simpel is om dit goed te doen, lijkt het je wel gemakkelijk, dan heb je in ieder geval een voorbeeld gehad hoe je dit aan moet pakken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Gewoon eerst op de langste stand en dan bekijk je het resultaat. Twaalf millimeter is erg kort hoor! Hoe lang is het haar nu, dat kun je toch gewoon meten en dan weet je meteen hoeveel eraf gaat naar twaalf millimeter.
Ivana
10 jaar geleden
Aanvulling op Sabine: zorg dat er geen klitten in de vacht zitten. Voordat je er met de tondeuse overheen gaat eerst héél goed doorkammen en klitvrij maken.
Er zijn hondenclubs waar ze bij elkaar komen en onder leiding van een trimster leren hoe je dit het best aanpakt.
Voorbeeld is de West highland Witheclub.

Het beste antwoord

12 milimeter is 1,2 centimeter.
Dat is bij een hond net zo kort als bij een mens.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
bamibal
10 jaar geleden
+Daar is geen speld tussen te krijgen!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+En geen woord Frans bij!
ItisILeClerc
10 jaar geleden
+En beter dan 10 in de lucht!
amigo
10 jaar geleden
Omdat de reacties hierboven niets meer met de vraag te maken hebben willen we jullie dringend vragen de verdere varianten op deze opmerkingen achterwege te laten, zo niet moeten wij ze verwijderen helaas. We willen graag dat iemand die nog iets wil vragen of opmerken nav dit antwoord niet onderaan een paar blz grappige opmerkingen komt te staan. Namens het moderatieteam van GoeieVraag.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zoals eerder aangegeven is 12mm 1,2 cm.
Pak een liniaal of meetlint en kijk hoe lang dit is zodat je een beetje het idee krijgt hoe lang de vacht wordt als je eenmaal de tondeuse op die stand er hebt in gezet. In principe is dit wel een mooi kort maatje voor je hondje,niet te kort en niet te lang,let er wel op dat je met een korte vacht op moet passen dat je hondje niet te lang in de zon verblijft i.v.m. verbranden. Alles wordt getrimd,behalve de staart en kop/baard en sik,deze moeten geknipt worden.
Je kunt op youtube bijvoorbeeld filmpjes vinden hoe je de voetjes en kop het beste kunt knippen. Veel succes ermee want het is een heidens karwei,je hebt geluk dat het om een klein hondje gaat. ;-)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je zult waarschijnlijk minstens een hand - maar misschien zelfs twee handen - tekort komen. Dus vraag iemand om je te helpen, door je hond vast te houden. (Tenzij je een trimtafel hebt waaraan een soort van geboden paal zit waaraan je je hond kunt vastmaken zodat hij/zij/het geen enkele kant op kan.)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dankjewel