hoe leer je je grasparkiet zijn naam aan?

hoe leer ik dat mijn parkiet weet wat zijn naam is
mijn parkiet heet jesse, ik herhaal dit als ik langs zijn kooitje loop.
soms kijkt ie op. is dat goed? hij is 7 weken oud. mooi om tam te maken
dus. haha ik hoop dat ik antwoord krijg

groetjes evelien

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.8K

Antwoorden (4)

Zo vaak mogelijk zijn naam noemen,bij alles wat je met hem doet.
Dan maak je kans dat hij op een gegeven moment naar zijn naam luistert.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het beste werkt voedsel. Leer hem zijn naam te associeren met eten. Door telkens wanneer je zijn naam noemt iets te geven om te eten. Wel mag hij niet zien dat je eten in uw hand hebt, anders reageert hij op de hand. Dus zijn naam noemen en dan maar eerst het eten nemen. Ook mag het eten niet zichtbaar zijn want dat hebben ze ook snel door. Probeer ook zijn naam op de zelfde toon te zeggen, want eigelijk reageren dieren op een geluid en niet op het woord. Dit kan je zien aan de reaktie van een hond wanneer je zijn naam op een vriendelijk en kwade manier uitspreekt. Dezelfde reakties gaat hij ook hebben wanneer je een ander woord gebruikt.
Robby BB
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Iedere keer als je contact met hem maakt noem je zijn naam.
Hij reageert er soms al op, dat is hartstikke goed! Prijs hem dan, bijvoorbeeld door "goed zo" te zeggen en weer zijn naam.
Maak zovele mogelijk contact met hem: hoe meer hoe sneller hij leert.
Ga voor de kooi staan of zitten en noem zijn naam, reageert hij: prijs hem. Noem weer zijn naam, reageert hij, prijs hem. En dat een poosje door, paar minuutjes. Doe dat over de dag verdeeld een paar keer.
Je kunt hem soms wat lekkers geven: eerst zijn naam noemen en hij reageert direct iets geven.
Als het goed is gaat hij proberen om je stem na te doen. Prijs hem daar ook voor en herhaal dan steeds zijn naam, steeds weer een paar minuutjes achter elkaar, net zolang totdat hij die zegt.

Onderstaand info over het trainen van parkieten en papegaaien:
http://www.babyvogels.nl/index.htm
en informatieve video's:
http://www.youtube.com/user/vogeltraining
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hai Evelien13 / gast154888
Graag gedaan en natuurlijk mag je vragen hoor! Mijn PB is open ;-)
Een parkiet is een groepsdier en hoort te leven met andere soortgenoten.
Heb je slechts een parkiet, dan zal deze parkiet geluiden uit zijn omgeving gaan nadoen.
De parkiet hoort dit als het fluiten van een andere vogel.
Die hoort dus geen naam noemen, nee hij hoort een 'andere' vogel fluiten en denkt dat het zo hoort bij parkieten, dus zal hij het uiteindelijk gaan imiteren, dat hoor jij dan als zijn naam noemen.
Dus moet je bij ieder contact met de vogel telkens weer zijn naam noemen en dan heel misschien wil het lukken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Denk niet dat het dan zou lukken, de paar gevallen die ik ken, dat parkieten woorden konden zeggen, waren het altijd alleen zittende parkieten en in meen ook mannetjes.