Lijkt dit hondje op een echte Chihuahua?

De hond die ik op mijn profiel foto heb staan is mijn hondje Brutus, 3 weken geleden gekocht bij een man in tilburg.. Hij zegt dat hij 100% Chihuahua is en de moeder was ook aanwezig. Brutus zat samen met zijn zusje in een doos, het zusje was wit kleurig met zwart en de moeder was creme kleurig.. De vader was er echter niet.. Voor €450 euro heb ik dit beestje gekocht.. er zit geen stamboom bij.. maar nu vroeg ik me af kan iemand van jullie zien of dit een echte Chi is? of zien jullie er een kruising in? Hij is 3 weken terug gewogen bij de dierenarts en toen was die 1.38 kilo.. Verder is hij 12 weken oud en is een black & tan reutje.. Alvast bedankt!

Toegevoegd na 19 minuten:
Nog even een vraagje, mocht je iets zien wat voor hond er mee gekruist is, zou ik het willen weten graag. || Had het aan de dierenarts ook nagevraagd maar die kon het niet zien omdat hij nog jong is, maar vanavond krijgt hij zijn 3e prik dus dan zal ik het nogmaals na vragen.. ||

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wow, Brutus! Wat een moordmachientje!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja he, haha :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat een schatje !!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dankje :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
super leuk hondje!!! kan je geen antwoord geven op je vraag maar wens je veel plezier met hem.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dankjewel bq24 :D
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Had de fokker er wel andere papieren bij, zoals een inentingsbewijs van de dierenarts, want ik heb sterk het vermoeden dat het hier om een broodfokker gaat.
Er zijn zelfs op google hele sites te vinden over broodfokkers van chihuahua's.
Zo betalen mensen grote bedragen voor zogenaamde rashonden.
Maar Brutus ziet er bijzonder schattig en lief uit, dus ik kan me voorstellen dat het je niets uitmaakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb een europees paspoort en de inentingsbewijzen.. nee het zou me idd niks uitmaken als het geen echte is.. was er gewoon nieuwschierig na ;)..

Antwoorden (8)

Na je verhaal te lezen en de foto's gezien te hebben, kun je denk ik zelf ook concluderen dat dit geen 100% Chihuahua is. Er zijn wel een aantal overeenkomsten, zoals het feit dat je het arme beestje kleertjes aan hebt gedaan.

Het slimste was geweest als je het even aan de dierenarts had gevraagd toen je daar 3 weken geleden was. Als het beestje z'n inentingen nog nodig heeft, kun je het de volgende keer gewoon even vragen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
alleen al voor de kleertjes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kun je aan zijn uiterlijk zien dat het geen 100% chihuahua is? En bovendien omdat hij nog een pup is doe ik kleertjes aan, maar als je zelf wat meer over dit ras wist kon je weten dat ze moeilijk tegen kou kunnen maar super goed tegen warmte..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de kleertjes zijn niet zielig. die hondjes hebben zo´n kaal buikje dat ze het vreselijk koud kunnen hebben. die van mijn vriendin worumt zich zelf in haar jasje als ze weer eens zit te trillen en beven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat klopt, de dierenarts had het me ook aangeraden.. als ik hem mee naar buiten neem zonder kleertjes gaat ie trillen en heeft ie het heel koud, hij zoekt altijd warmte op!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tis niet voor niks een mexicaantje haha, die houden van warmte.
Als het geen Chihuahua is, krijg hij dan minder liefde? Waarschijnlijk is het geen ëchte", maar dat zijn de meeste niet!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hijk krijgt dan heus geen minder liefde, heb je dat ergens kunnen halen uit mijn tekst?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee tuurlijk niet, maar het ging er meer om dat het niet mag uitmaken.
Wat was de reden dat er geen stamboom bij zat dan?
En heb je ook een idee hoe die fokker bekent staat?

Ik kan niet zien of hij 100% een chihuahua is of niet.. die beestjes zien er allemaal verschillend uit. Qua kleur, kort/lang harig, hoogte, enz.
Als ik die foto zou zien zou ik wel twijfelen.. vooral omdat het een pup is kan het zijn dat het een pup van een groter wordende hond is natuurlijk. Ook denk ik dat je het zelf beter kan zien naar mate de hond ouder wordt. En de dierenarts vast ook..

Maar misschien zul je het nooit 100% te weten komen. Als dat zo blijkt te zijn.. leg je er bij neer joh. Het lijkt mee een ontzettend lief hondje, hij/zij ziet er leuk uit en je zult er vast net zo veel liefde aan geven/van krijgen dan van een (eventueeel wél) 100 % chi. In ieder geval veel plezier met je nieuwe hondje.. :)!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoals je zelf al vermoed is dit lieve beestje een kruising. Je hebt er dus teveel voor betaald maat dat maakt hem niet minder liefffff
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn ook Chihuahua's met een langere vacht, dus ik sluit het niet uit dat het een Chihuahua is. De ogen lijken mij echter minder uit te puilen dan wat 'gebruikelijk' is bij dit ras. Bij de chihuahua's die je steeds vaker ziet worden namelijk uiterlijke kenmerken zo uitgebuit dat er erfelijke afwijkingen ontstaan. Zoals secundair glaucoom en droogte van het hoornvlies. Te groot hoofd, waardoor ze met een keizersnede worden geboren. Maar zolang mensen dit mooi vinden.......

Voorheen was ik nooit zo fel op het express uitbuiten van erfelijke afwijkingen, maar sinds ik de documentaire pedigree dogs exposed heb gezien......verschikkelijk wat wij met honden doen!

Ik snap wel dat de mensen die kleertjes niets vinden. Zulke honden zijn gewoon niet geschikt voor ons klimaat.

Overigens vind ik de fokker ook niet echt betrouwbaar. Wil je echt een chihuahua koop er dan eentje van een fokker via de rasvereniging. Even afwachten tot hij uitgegroeid is, dan kun je beter zien of het een zuiver chihuahua. En als hij het niet is..........heeft de fokker goed verdiend, maar heb jij er nog steeds een leuke hond aan. Veel plezier met het beestje en goed aankleden als hij naar buiten gaat...het is erg koud.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
+1 carla.
ik denk dat je misschen wel beter af bent als er een beetje kruising met een andere hond in zit. dan krijgt ie niet de 'ras-eigen' afwijkingen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het eerste wat in
mij opkomt bij het zien van de foto is kruising Chi met een dwerg Pincher.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja hier dacht ik ook aan.. maar ik had op internet gezocht hoe die als pup eruit zien en die hebben langere benen en langere snoet.. maar het zou best kunnen hoor ;)
Je mag een hond pas raszuiver noemen als dat kan worden aangetoond met een stamboom. Alle andere honden zijn voor de F.C.I. niet raszuiver en worden op de tentoonstellingen niet toegelaten. Er mag ook niet mee gefokt worden volgens de richtlijnen van een rasvereniging.

Als je er prijs op stelt, dat je een rashondje in handen hebt, in dit geval een raszuivere chihuahua, dan had je een andere weg moeten bewandelen.

Het is nooit na te gaan wat dergelijke broodfokkers aan combinaties gemaakt hebben. Veelal weten ze dit zelf niet eens. Onder het motto: "klein, lief en harig verkoopt altijd", rekenen ze de meest absurde prijzen, vaak nog voor slecht gesocialiseerde en slecht verzorgde honden.

Je hebt het hondje gekocht op uiterlijk, genoegen nemend met een pup zonder stamboom. Alles wat klein is kan er in zitten. Dat is niet meer na te gaan en maakt voor de eigenschappen in dit geval ook weinig verschil. De meeste kleine hondjes zijn pittig, tikkie eigenwijs en kefferig. Wil je hem/haar in de hand houden, dan moet je erg veel tijd stoppen in de opvoeding.
Ivana
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
+ ivana.
Ivana
14 jaar geleden
Alleen op het kopje afgaande, heeft hij er iets van weg. Maar om een echt oordeel te geven zou er een foto bij moeten zijn waarop je hem in stand hebt gezet en dus de hele bouw te zien is. Pas dan kan je zeggen of het op een chihuahua lijkt. Voorgaand wordt gesproken over uitpuilende ogen. Dat is geen kenmerk van de chihuahua, maar een ingeslopen afwijking door de schedel extremer te maken. Slechte fok dus!