eten de vrouw en de mannen gup het kleine gupje op als er geen planten in zitten

Ik heb 1 man en 3 vrouwtjes guppen is het mogelijk dat ze alle kleine guppies op eten als er.geen verstop plekken in mijn vissen kom zitten

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.8K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
een guppie (en de meeste vis soorten) zijn hardstikke kanibaal. ze eten hun eigen jongen op maar ook de zwakke guppen willen wel een "spontaan" verdwijnen. als je wilt kweken moet je er echt planten in doen zodat het jong zich kan verstoppen. dan nog verdwijnen er best veel in de volwassen guppen

Antwoorden (3)

Dit gevaar zit er altijd in. Het is niet alleen voor de kleintjes goed dat er beschutting is maar ook voor de volwassenen.
Als er gevaar of zenuwachtigheid is bij de vissen moeten ze hun ook kunnen verstoppen,
Robby BB
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oke als de guppen iets groter.zijn proberen de ouders dan nog ze op te eten ?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Op een moment zullen ze te groot om op te eten. Wanneer dit moment is kan je nooit zeggen.en hangt af van de situatie in de bak. Het kan ook dat ze worden gedood omdat het bakje te klein word. Proberen weg te vangen en in een apart bakje plaatsen dat je dan in het aquarium plaatst
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oke dan weet u ook hoelang het duurt.voor dat mijn.guppies gaan paren ik heb er.sinds gister 4 1 mannetje 3 vrouwtjes weet ongeveer hoeveel dagen het duurt dat mijn guppies zwanger.zijn ?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In de liefde weet je nooit wanneer er aktie wordt ondernomen.
Het duurt ongeveer 28 dagen tegen dat de eitjes naar buiten komen en dan de jong direkt uit het ei komen.
Je zou dan het wijfje kunnen apart zetten totdat de jong worden geboren. Na de geboorte het wijfje wegnemen en dan de kleintjes apart zoals ik in mijn andwoord heb gezet,
Als het kleintje zich niet kan verstoppen zullen ze het opeten. Tenzij het snel genoeg is om aan de oudere guppen te ontsnappen en dat is het de eerste 24 uur meestal niet. Na 24 uur heeft het een veel betere overlevingskans maar gedurende de eerste 2 weken blijft het risico bestaan om ten prooi te vallen aan oudere guppen.

Een vissenkom is trouwens geen goed idee. Guppen hebben een aquarium nodig van minstens 60 liter. Een vissenkom is niet geschikt voor levende vissen. In feite zou men de verkoop ervan moeten verbieden, want het staat eigenlijk gelijk aan dierenmishandeling.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ja,zowiezo wel, dus doe ze apart.